Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :-)

Jeg skal til møde med to potentielle investorer i aften. I den forbindelse har jeg spekuleret i, hvad og hvordan jeg skal præsenterer det for dem. Jeg har lavet forretningsplan og foreløbige budgetter. Får lavet etablerings-, drifts-, likviditets- og status budgetter hos min revisor i morgen. Det budget jeg har nu er som sagt foreløbigt og mere et summasumarum. 

Jeg vil selvfølgelig beholde 51% af ejerforholdet i virksomheden (det stiftes som et anpartsselskab) med holding og driftselskab. Vil en investor gå med til det? Min plan er på sigt at overtage ejerforholdet 100% ved at købe investor ud inden for en periode. Der forventes et lille overskud både år 1 og 2. 

Hvad vil den bedste aftale for mig være? 

Kapitalkravet er 400.000 kr., hvor jeg selv kommer med 204.000 kr. for de 51% og investor skal ligge 196.000 for de 49%. Hvordan kunne en evt. exitstrategi se ud for investor ved at jeg køber ham ud? Løbende? eller det hele på engang? Planen er at vi deler overskuddet ud fra de procentdele vi ejer. Derudover får jeg en fast løn, der er rimelig.

Hvis der er nogen, der kan finde hoved eller hale i det, så giv endelig et pip :-)

Tak :-)

//Henrik Eriksen

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal i øvrigt nævnes, at investor IKKE skal arbejde i virksomheden, måske en væsentlig detalje.

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)