Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af brugte ting

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg sidder med en idé om opstart af en forretning der skal sælge diverse ting, og her faldt jeg over en lille problemstilling.

Lad os nu f.eks. antage at jeg tager ned i en genbrugsbutik og køber for 1000 kr blandede ting og sager, hvordan skal fakturaen så se ud? Skal der være skrevet hver eneste ting på den? Eller kan jeg nøjes med en stor faktura? For det kan jo godt gå hen og blive mange ting for 1000 kr i en genbrug. 

Altså mit problem lyder på om jeg skal skrive hver eneste vinylplade, par bukser eller andet der er købt eller om det er nok med en samlet der bare angiver beløbet der er købt for?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan sådan en faktura skal se ud, da genbrugsforretninger sjældent har kasseapparater. Er det nok med håndskrift på en seddel, og en underskrift fra en butiksarbejder?

Mvh Malthe

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 16:06

Hvis du køber 1000 brugte tinng kan du nøjes med en samlet pris

En faktura skal ligne en normal dog uden moms

læs 

SKAT: Brugtmoms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15

Brugtmoms er let kompliceret og det er meget vigtigt at du dels følger regler for hvordan fakturaen og indkøbs bilag skal se ud - og bogholderimæssigt kører korrekt efter samlemetode, som du virker til at ha behov - eller enkeltvis

Læs gerne BRUGTMOMSORDNINGEN også herfra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)