Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Back up af computer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Partybutikken ApS Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

De sidste par uger har jeg mødt 4 personer der alle har mistet sit indhold på computer eller mistet sin computer.

Ingen havde back up. 

Nu er jeg blevet lidt nervøs og vil derfor tage mig sammen og få en online løsning enten en sky eller en server (er det det samme, det ved jeg ikke)

Jeg skal have back up af alle firma mails, en del mapper samt selvfølgelig mine private foto med ungerne :-)

Har i øvrigt 2 computer som det drejer sig om.

Er der nogen der kan hjælpe med at forslå et godt, stabilt og vigtigst, et sted hvor man er sikker på der ikke er nogen der "kigger" med?

Lars K

www.partybutikken.dk

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 10:55

Hej Lars,

Jeg havde indbrud sidste år og fik stjålet alt computer udstyr.

Heldigvis have jeg både en DropBox konto og en Google Konto med alle  mails, billeder og andet på.

Det forudsætter at du har en fornuftig internetforbindelse.

Løsningerne er ikke backup løsninger, men mere plads i skyen. Jeg er dog glad for at kunne hente alle min oplysninger på alle mine enheder, alle steder i verden med Internet.

Søger du en RemoteBackup løsninger er der også mange muligheder, men der skal du så installere backup programmet inden du kan hente dine filer ind igen. :)

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 11:54

Ang. firma mails ville jeg anbefale en Google Apps konto - Der kan du have dit eget domæne, men hvor det "fungerer" som en Gmail-konto. På den måde har du dine mails liggende ved Google, og har dem på den måde "backed up".

Ang. billeder og private filer ville jeg anbefale Dropbox - Dropbox laver en "almindelig" mappe på din computer, hvor du kan smide alverdens filer ind. Disse filer vil så blive uploadet til skyen, og du kan tilgå dem fra en hvilken som helst enhed der er på internettet. Nu hvor du har to computere, er Dropbox også super smart, da du kan have denne "smarte" mappe installeret på begge to, og på den måde hele tiden have det synkroniseret. Ydermere kan du også dele Dropbox mapper med andre - Fx dele billeder af dine børn med din kone/bedsteforældre/etc.

Hvis du vil oprette dig på Dropbox foregår det her (henvisningslink) eller her (ikke henvisningslink)!

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:55

Jeg bruger BackBlaze og er glad for det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)