Hej Aminoer. Jeg har et, måske dumt, spørgsmål, men som jeg egentlig synes er ret interessant. Når man registrerer sin virksomhed oplyser man branche (dette er egentlig også et spørgsmål, hvorfor skal man det?). Lad os sige at jeg har registreret en virksomhed med noget alla internethandel som branche, må jeg så godt fakturere et andet selskab for en konsulentydelse som intet har med internethandel at gøre? Altså, intet har med det at gøre, men simpelthen for at få pengene ind i virksomheden til at kunne skabe vækst. Må man godt det, eller er det nogle regler? Er man "bundet" af den branche man er i? Mvh. Jonatan |
Du kan godt ha flere brancher registreret og det er jo dels for statistik, dels fordi visse brancher - fødevarer kræver visse rettigheder, salg af alkohol, forurenende virksomhed, finansiel virksomhed som ikke har egentlig drift (evt betydning for dagpenge) osv osv
Forestil dig hvor pinligt det også var hvis Danmark skulle sige, "Vi har ikke en anelse om hvor mange virksomheder vi har af den ene eller anden type, vi kender kun det samlede antal "
Du bliver heller i rullet i tjære og fjer for at yde en konsulent tjeneste selv om du hedder internethandel hvis internet handel er det klart primære, MEN koden kan jo også bruges hvis evt kunder til konsulent delen vil søge efter dig i branche fortegnelse, hvor du kun fremkommer som internethandel, så er det ganske lidt, så lad det stå, ellers registrer bare en bi-branche
vh John H