Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsresultat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er, jeg har to spørgsmål:

Jeg driver et interessentskab med 2 andre, hvor vi primært sælger ydelser, men også har et lille varelager. Er det korrekt forstået at nettoresultatet for 2013 vil være summen af overskud og varelager(aktiver), der skal fordeles ud på 3 og beskattes for?

Mit BillysBilling har bogført mit overskud+varelager som et overført resultat til i år, 2014 Hvad betyder et overført resultat i et interessentskabs-sammenhæng? Som sådan, er det jo et beløb jeg allerede har betalt skat for i 2013.

vh Leer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00

1 Du skal/I skal se til at tælle varelager op og nedsætte vareforbrug (kredit) og øge varelager (debet) med summen .- og derved gør resultatet op til det som I skal angive, hvis ikke der er skattemæssige korrektioner af nogen art til resultatet (lidt usædvanligt men muligt - gaver - repræsentation og andet f.eks) Det er med at tale om overskud + varelager giver ikke mening for varelager skal bare være korrekt bogført og så er der kun tale om overskud

Ja dele  med 3 hvis ikke I har aftalt andet i jeres I/S ejeraftale som er vigtig altid

Det overførte resultat bliver du ikke beskattet af igen det øger bare korrekt egenkapitalen¨

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:10

Jeg har korrekt nedsat vareforbruget og øget varelageret.

Ja min formulering var om lidt svag, ifh. til overskuddet og varelageret. 

Vi har givet enkelte varer væk i forbindelse med PR-konkurrencer og som PR-materiale ifb. med kontakt til mulige samarbejdspartnere), jeg går ud fra at du mener disse slags skattemæssige korrektioner? Kan de ikke fratrækkes?

Og egenkapitalen kan så at sige hæves "skattefrit" i 2014?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23

Leer:
Vi har givet enkelte varer væk i forbindelse med PR-konkurrencer og som PR-materiale ifb. med kontakt til mulige samarbejdspartnere), jeg går ud fra at du mener disse slags skattemæssige korrektioner? Kan de ikke fratrækkes?
der kan være en del korrektioner. Både nogen der kan ha været løbende af moms delt mellem privat og virksomhed hvis det er aktiver man har med privat (computer/telefon typisk) - hotel moms osv .- løbende og det vi taler om her, de årlige egentlig skattekorrektioner for gaver, repræsentation, visse typer bespisning og andet som ofte ikke har fuldt fradrag

I må godt give varer væk hvis I kan beskrive det er noget der gøres for at skabe mervækst. Så skal disse varer beskrives og modtager beskrives og så er der fradrag så længe i kan dokumentere for, at det er for at skabe mervækst. Den ville ikke holde hvis det var vin eller andet som modtager kunne bruge privat - eller som gives som tak for arbejde osv - istedet for løn - det er typisk gave - som også skal dokumenteres så jeres lager kan følges

De varer som I sælger og modtager normalt ventes at købe også, det kan der jo være reklameværdi i forudsat modtager er kundegruppe, og sikkert samme til konkurrencer og så er det ikke en alm gave uden fradrag men en markedsføringsomkostning - det kan I sagtens skelne mellem bare I dokumenterer fornuftigt.

Der kunne også være fri telefon eller stiftelsesomkostninger som er skattekorrektioner med tillæg til årsoverskud - eller statens takster kørepenge, skattekorrektion som fradrag i forhold til resultatet og sikkert en del jeg ikke lige har i hovedet her.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)