Hej Amino'er, jeg har to spørgsmål: Jeg driver et interessentskab med 2 andre, hvor vi primært sælger ydelser, men også har et lille varelager. Er det korrekt forstået at nettoresultatet for 2013 vil være summen af overskud og varelager(aktiver), der skal fordeles ud på 3 og beskattes for? Mit BillysBilling har bogført mit overskud+varelager som et overført resultat til i år, 2014 Hvad betyder et overført resultat i et interessentskabs-sammenhæng? Som sådan, er det jo et beløb jeg allerede har betalt skat for i 2013. vh Leer |
1 Du skal/I skal se til at tælle varelager op og nedsætte vareforbrug (kredit) og øge varelager (debet) med summen .- og derved gør resultatet op til det som I skal angive, hvis ikke der er skattemæssige korrektioner af nogen art til resultatet (lidt usædvanligt men muligt - gaver - repræsentation og andet f.eks) Det er med at tale om overskud + varelager giver ikke mening for varelager skal bare være korrekt bogført og så er der kun tale om overskud
Ja dele med 3 hvis ikke I har aftalt andet i jeres I/S ejeraftale som er vigtig altid
Det overførte resultat bliver du ikke beskattet af igen det øger bare korrekt egenkapitalen¨
vh John H