Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS, er en advokat nødvendig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Købenahvn N
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Decision Design Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej medlemmer af Amino

Jeg står og skal starte konsulentvirksomhed med min bror. Vi har fundet frem til, at vi skal stifte et ApS.

Nu er spørgsmålet, er det nødvendigt at bruge en advokat til stiftelsesdokumenter, ejerbog og vedtægter. Det hele skal gøres så simpelt som muligt, dvs. at vi indskyder 50/50 osv.

Er der nogen der har erfaringer med dette?

Håber I kan hjælpe os.

Mvh

Asger

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke selv bekræfte kapitalen, men det kan din bank gøre for dig. Nogen banker tager et gebyr der overstiger det en advokat skal have for at stifte et selskab. Det koster ikke alverden, at få en advokat til at gøre det, og jeg vil anbefale, at du sender en mail til nogle advokater, og får en pris på stiftelsen. Det der koster er en ejeraftale mellem din bror og dig, og her kan I spare en del, hvis I selv laver den.

mvh

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg stiftede selv mit holding. Jeg skulle betale min bank 750 kroner for at bekræfte kapitalen.

En bekendt fik det gjort af Danske Bank. Det kostede 2.000 kroner. Det er mere end hvad flere advokater kræver for hele baduljen inklusive vedtægter. Plus, flere banker ved slet ikke, de kan underskrive kapitalen. 

Jeg ville tage en dygtig advokat til at hjælpe dig i stedet - fx herover, jeg personligt kender og ved kan sit kram. :-)

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asger

Jeg har stiftet flere selskaber selv vha. fra banken. Det er ikke noget problem, hvis du har en bank der ved hvordan de gør, og jeg har aldrig oplevet at blive opkrævet et gebyr for dette. (husk at overvej holdingstruktur)

Til gengæld syntes jeg du skal investere tid samt få professionel rådgivning i at få udarbejdet en ejeraftale mellem jer (tjek linket, der er gennemgået nogle af de mest almindelige punkter i en ejeraftale).

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Gelsted
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 129
Fra  the goldwhale Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv stiftet ApS her d 15 Januar, uden advokat eller noget som helst. Det er gået helt fint Smile1

Hav en god dag :-)

Konceptudvikling laves bedst hos the goldwhale.

Fra Middelfart
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 71
Fra  Byggetilladelse.nu Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står ligeledes overfor at skulle oprette et APS selskab, så kunne da godt tænke mig at høre om der var et par advokater her på Amino som kunne tænke sig at give et bud på hvad det skal koste?

Kunne godt være fristet af at gøre det selv som dig Andreas, men tror at hvis man f.eks. skal tage en bil eller lignende i pant, skal der vist en advokat ind over til at værdisætte panten, kan det ikke passe? 

Tegnestue med fokus på byggetilladelser til private - www.byggetilladelse.nu

Fra Gelsted
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 129
Fra  the goldwhale Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Gade :
Kunne godt være fristet af at gøre det selv som dig Andreas, men tror at hvis man f.eks. skal tage en bil eller lignende i pant, skal der vist en advokat ind over til at værdisætte panten, kan det ikke passe? 

Der er i hvert fald en eller anden som skal værdisætte den Smile1

Hav en god dag :-)

Konceptudvikling laves bedst hos the goldwhale.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 3
Fra  Hviid Inkasso A/S Hviid Selskabsstiftelse A/S Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asger

Vi vil gerne stifte selskabet for jer - til en fast lav pris.

Du kan se mere på www.hviid-selskabsstiftelse.dk

Uanset hvad så vil jeg anbefale, at du får en advokat til at stifte selskabet for dig - det koster ikke ret meget og så får du en professionel til at stå for hele oprettelsen.

Du er meget velkommen til at kontakte mig såfremt du har spørgsmål - det koster ikke noget :-)

Held og lykke med konsulentvirksomheden.

Med venlig hilsen

Jespoer Hviid

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har flere gange selv stiftet et ApS uden problemer, men da du skriver at det er med dig og din bror, synes jeg at det er vigtigt at I tager en advokat med ind over, da tingene altid bliver lidt mere kompliceret når det ikke bare er en selv. Hvad nu hvis den ene på et tidspunkt ønsker at træde ud. Eller hvis den ene føler at arbejdsindsatsen ikke længere er 50/50 mv. En af grunden til at det kan være en god ide at få en erfaren advokat ind over er at denne har set alle de tilfælde, hvor det går galt og derfor kan sige "Har i tænkt på hvis ... ?"

Desuden kan det være godt at have en person udefra med, da denne måske kan se lidt mere objektivt på tingene.

Der er mange ting som det er bedre at være enige om før man starter. Jeg har par gange set hvordan folk pludselig kan opføre sig når tingene går galt. Også folk som man troede man kendte godt.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)