Jeg har haft en konsulent til at udføre et stykke arbejde for mig. Han er fransk - har sendt mig en faktura fra sit firma. Han vil gerne have pengene udbetalt kontant når jeg mødes med ham næste gang her I Danmark. Må man det, hvad siger SKAt ?
næppe noget til dig, men det lyder nu ret suspekt og arbejder han for dig må han vel tage pengene som du og de fleste gør, ved en bankoverførsel hvor du kan dokumentere det så du ikke får et problem med at skat mistænker noget
Var han privat skulle du indberette til skat som person EU under e-indkomst - og som firma skal du ha det med under importmoms ydelser - men - normalt bestemmer den der bestiller arbejdet hvis han vil betale helt normalt via bankoverførsel, som der jo er krav på til danske i alle fald ved 10.000 kr og op, og det ville jeg fastholde over for ham
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har haft en konsulent til at udføre et stykke arbejde for mig. Han er fransk - har sendt mig en faktura fra sit firma. Han vil gerne have pengene udbetalt kontant når jeg mødes med ham næste gang her I Danmark. Må man det, hvad siger SKAt ?
Jeps - hvis du husker at indberette betalingen til SKAT, hvis den kontante betaling overstiger 10.000 kr.