Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KONTANT udbetaling af honorar til konsulent

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en konsulent til at udføre et stykke arbejde for mig. Han er fransk - har sendt mig en faktura  fra sit firma. Han vil gerne have pengene udbetalt kontant når jeg mødes med ham næste gang her I Danmark. Må man det, hvad siger SKAt

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 17:36

Det lyder da lidt suspekt at han vil have pengene kontakt. Husk i det mindste at få en kvittering fra ham.

Større beløb i Danmark må ikke udbetales kontant, om det så også gælder udlændinge ved jeg faktisk ikke.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68772&vId=0 

Mvh

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04

næppe noget til dig, men det lyder nu ret suspekt og arbejder han for dig må han vel tage pengene som du og de fleste gør, ved en bankoverførsel hvor du kan dokumentere det så du ikke får et problem med at skat mistænker noget

Var han privat skulle du indberette til skat som person EU under e-indkomst - og som firma skal du ha det med under importmoms ydelser - men - normalt bestemmer den der bestiller arbejdet hvis han vil betale helt normalt via bankoverførsel, som der jo er krav på til danske i alle fald ved 10.000 kr og op, og det ville jeg fastholde over for ham

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28

zigge:
Jeg har haft en konsulent til at udføre et stykke arbejde for mig. Han er fransk - har sendt mig en faktura  fra sit firma. Han vil gerne have pengene udbetalt kontant når jeg mødes med ham næste gang her I Danmark. Må man det, hvad siger SKAt ? 

Jeps - hvis du husker at indberette betalingen til SKAT, hvis den kontante betaling overstiger 10.000 kr.

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Nagaland Danmark Skrevet kl. 15:32

Hvis beløbet r over 10.000 siger skat nej eller ingen prob :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45

Nagaland, der er intet som forbyder dig at betale mere end 10000 kontant så længe du bare indberetter det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)