Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved salg af tjenester fra udlandet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften alle Aminoer,

Vi er en gruppe som er ved at opstarte firma i Schweiz med ydelser af tjenester, i form af administration af SEO og Adwords. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål med hensyn til moms, som jeg håber I kan hjælpe mig med?

Jeg har forsøgt at få svar gennem SKAT.dk, men synes ikke at de giver et fuldkommen svar.

1. Skal mine kunder betale moms af den rådgivning/ydelse vi tilbyder i form af SEO og Adwords, når vi er et selskab som ligger i Schweiz?

2. Såfremt at de skal betale moms, vil det så i givet tilfælde være de Scweiziske eller Danske moms regler? Og skal kunden selv påregne momsen, eller gør vi det som firma?

Ovenstående er moms ved ydelser, hvor de altså ikke få et produkt af en art - Hvis vi sideløbende med rådgivningen ønsker at tilbyde hjemmeside-design også, skal kunden derved betale moms, da det er en form for vare? eller er de fritaget ved dette også?

Mange tak for hjælpen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Det kan der ikke svares entydigt på. Det afhænger af den enkelte kundes forhold, herunder bla. hvilket marked kunden retter sig imod.

2. Dansk moms - omvendt betalingspligt. Selv beregne momsen og hvis brugt til momspligtig aktivitet - også fradrag i købsmoms - så effekten bliver 0 for jeres kunder.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)