Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter Kollektiv

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle.

Nu har jeg gennem et stykke tid prøvet at undersøge om der eksisterer nogen former for iværksætter kolletiver i DK idag. Det eneste jeg har kunne finde er nogle aminoer som vil lave noget i Miami....? hmm...! -kan det passe?

Jeg vil SÅ gerne starte et iværksætter kollektiv i København (sorry til alle jer andre, men her bor jeg altså og vil derfor gøre det her). Og nej, det er ikke bare et kontorhotel med en masse dejlige iværksættere jeg søger.... min ide er meget mere "kollektiv" minded.

Jeg forestiller mig at finde et stort kælder lokaler i kbh området, og så måske en 5-6 iværksættere, som selvfølgelig har hver deres rum og så et stort fælleslokale. Hver person må have deres eget (eller flere) firma og er sin egen chef i dette. Men der skal ligge et forpligtigende fælleskab i det, således at alle hjælper hinanden (ligesom her på amino) med deres projekter - eks. med et mandagsmøde hvor man foreligger sine problemer og kan få råd og vejledning fra de andre. Man skal være hinanens kollegaer og hjælpe hinanden hver dag som var man "rigtige" kollegaer.

Grunden til jeg gerne vil lave dette, er fordi jeg er det som populært sagt hedder "serie-iværksætter" og at min energi ligger i at lave succeser, fremfor at tjene penge. Hvis jeg kan finde andre der ligeledes er iværksættere i hele deres krop og sjæl, så tror jeg man kan skabe et synergi forum som skaber den fedeste hverdag, samt muligheder for at være med til at opbygge en masse fantastiske projekter...

Mit oplæg er selvfølgelig frit og alle der ønsker at starte noget lignende andre steder skal bare hoppe på vognen, men hvis der er nogen i kbh området som synes min ide er spændende og har lyst til at være med, så smid en post til mig, enten som svar, PB eller på mail jens@bohlbro.com

Ha det godt derude.

/Jens

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:04

cool idé... den går sgu nok ikke herovre på vestkysten... men tankevækkende... det var noget man burde gøre noget mere...

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 11:43
Ja, det er altså en meget fed idé... Jeg er SÅ meget hooked... Desværre kan det først lade sig gøre om 4-6 måneder.. når jeg har fået opbygget mig en kapital forhåbentlig. Men du er velkommen til at skrive mig op som en "positiv"-henvendelse... Hold os endelig orienteret om projektet :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:13

Jeg kan da godt skrive dig på en liste og så håbe på at der er flere der melder sig med på ideen (opfording!), men der er jo ingen der siger vi skal vente 4-6 mdr. med at mødes - det er jo ikke lige "over night" man finde de rigtige lokaler.

Så hvis du kender nogen der er med og der er et par stykker mere herinde der også vil prøve kræfter med det, så lad os da bare mødes til en kop uformel kaffe :)

Mht. penge, så er en af tankerne bag ideen jo netop også at det ikke skal være et "fashion" sted, men at det er ok at der står en gammel sofa i hjørnet, så længe at det er ideerne og kreativiteten der er i højsædet....

Til Brian - prøv evt. at lave et opslag til de nærtliggende Young Enterprise og JCI afdelinger og se om der er nogen der er med på ideen i det mørke vestjyske... der findes sgu mange gode kælder folk derover som sikker kunne have godt af det... Held og lykke med det :)

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 23:56

True true... Jamen.. ja, altså hvis vi får samlet en stor håndfuld mennesker.. så ville det da være fedt at mødes og snakke om potentialet og mulighederne for at slå os sammen.

Vi er umiddelbart 2 i mit firma... Selvom jeg selvføglelig ikke ved om dette kan holde fuldt ud endnu, da vi først lanchere produktet om 2 uger...

Men jeg er lutter ears - og som du siger, vi kan jo altid snakke om sagerne... :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 17:55

Hej, Jeg er også frisk.

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09

Hej Jens - støtte over dette indslag i en tidligere besvarelse, håber de kan bruges for jer alle 

________________________________________________________________________________________________________________ 

hejsa,

vi har superhyggelige lokaler på østebro - i alt 438 kvm., og mulighed for i kan sidde for jer selv. kig evt. forbi eller giv mig et ring på 70 20 19 28. vi sidder idag ca 10 mand, og der er plads til 8 mere.... hvis i er hurtige, kan i få eget lokale. priserne taler vi bare om, og her er masser af p-pladser, men vi anbefaler jer en erhvervslicens fra kbh parkering til 1200,- årligt.

mvh.

Lars

_____________________________________________________________________________________________________________

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 10:18

Hej Jens,

synes det er en rigtig fed ide du har der, men i mangel af lokaler og med-iværksættere med budgetter, har jeg her et forslag til en kickstart.  :)

Jeg har selv været medlem af en ERFA gruppe i nogle år nu, hvor vi lige nu er 4 iværksættere som mødes månedeligt og fortæller om vores idéer, sparrer med hinanden, hjælper med at løse problemer og tager forskellige emner op som er iværksætter relevante. Det er ikke nær så "intenst" som dit eget forslag men kunne måske sætte gang i mere hen ad vejen. Sig endelig til hvis du synes det er en god ide så vil jeg gerne være med til at starte den op.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)