Hej Amino'er Jeg står i den situation at jeg skal starte selvstændig virksomhed, da jeg er i gang med et udviklings projekt, og derfor ville kunne trække udgifterne fra. Jeg vil så leje mig ud til min arbejdsgiver til en timeløn der svare til min nuværende kostpris. Så set fra hans side vil det kun være positivt for ham, da han selv kan bestemme om jeg skal arbejde 0 timer en måned eller 300 timer en måned og opsige mig til hver en tid. Hvorfor vil jeg så dette? Planen går ud på at de penge som kommer ind i firmaet for skrevne regning til mit nuværende arbejde skal bruges til udvikling, produktion, markedsføring ovs, så langt det nu rækker, også må jeg derefter smide i kassen af min egen formue, så jeg ikke skal bruge mere end højest nødvendigt af min nuværende formue, som jeg har betalt skat af. Problemet er så at når jeg tager snakken med min arbejdsgiver om han i stedet vil leje mig til min nuværende kost pris, vil han helt sikkert spørge mig "Hvorfor vil du dog det når du er fastansat og har den sikreste stilling i firmaet" (Han giver udtrykt for at han ikke vil miste mig som ansat, derfor skal han ikke vide hvad der foregår bag om ryggen på ham) Jeg vil derfor meget gerne have hjælp af jer her på Amino til at kommer med gode argumenter, som giver mening i forhold til at han skal tro jeg vil leje mig ud til ham til næste 50 år, når han har brug for det. Bonusinfo: ¨ -Jeg har arbejdet i firmaret i syv år og er udlært samme sted. -Da jeg startede var vi 30 fastansatte, og nu er vi 3, og overskuddet har aldrig være større, da vores arbejdes mængde er meget svingende. -Firmaret jeg arbejder i har ansat deltids bogholder, læring og jeg som produktudvikler og industrinikker. Når der er brug for arbejdskraft bliver der lejet folk ind. -Sidste lejemand som var i firmaet var her i 12år uden pause. Håber i bære over med den lange smøre og de sikkert mange kommafejl På forhånd tak. |
I princip er det ikke lovligt at bare skifte fra at være ansat til at fakturere - da det formentlig stadigt er helt samme lønmodtager arbejde men det er jo en sag mellem ham og dig. Jeg ville spille med åbne kort, at snyde en arbejdsgiver der måske bliver sur og opsiger lejemålet er næppe en god ide
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html siger lidt om porblmematiken