Hej alle i dejlige og innovative mennesker på Amino. Jeg har et spørgsmål som jeg håber at nogen af jer kan svarer på for mig. Jeg har nemlig fået en ide! Jeg er i min fritid en meget engageret westernrytter. Vi er ikke så mange westernryttere i Danmark, måske en 2-3.000 mennesker. Vores udfordring består i at vi er delt op i mange små og store forbund, vi har hver vores interesser inden for westernridning, der findes omkring 30 forskellige discipliner, og vil man i dag holde sig opdateret på hvad der sker rundt omkring i Danmark, kræver det at man besøger 4-5-6-7 forskellige hjemmeside og et lignende antal facebook grupper. Min ide er at lave en community-site som dækker alle westernryttere, uanset hvilken disciplin man interessere sig for, med nyheder for alle, relevante artikler osv. Det er som udgangspunkt ikke meningen at jeg skal tjene kassen på sådan en side, men jeg ville gerne dække omkostningerne ved at drive siden ind via relevante bannerreklamer. Og nu kommer mit spørgsmål så. Hvad er smartest for mig? At drive det som privatperson eller skal jeg oprette en virksomhed til formålet? Og hvis ja, hvilken slags virksomhed? Jeg har ingen ide om hvad bannerannoncering kan indbringe, men jeg har en ide om at en stor del af et eventuelt overskud skulle gå til sponsorater til forskellige projekter inden for western, med det formål at udbrede kendskabet til westernridning i Danmark, og som evt sponsorstøtte til nogle af vores upcoming showryttere. Samtidig kunne nogle af indtægterne fra bannerannoncering gå til f.eks transport hvis man skal dække et stævne med nyheder osv. Altså almindelig drift. Så, hvordan gør jeg det smartest fra start? Jeg har allerede lavet hjemmesiden, så det er kun et spørgsmål om hvorvidt jeg bare skal hoppe ud i det som privat person, eller om jeg skal oprette en virksomhed til formålet? På forhånd tak! Mvh. Kristoffer |
Hvis du kan forvente at dine annoncer giver dig en omsætning på over 50.000 kr på 12 mdr i træk, så skal du stifte virksomhed som i:
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
det lyder ikke som en risiko forretning så hvis du skal stifte virksomhed så kan du klare dig fint med personlig virksomhed - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html
Du skal føre regnskab med alt og opgive dit overskud til skat, uanset hvad
vh John H