I forbindelse med etablering af eget firma, skal jeg have investeret i en del småprogrammer. En del af dem kan naturligvis købes via danske forhandlere på nettet, men enkelte kan jeg kun finde via "fabrikantens" egen hjemmeside hvor programmerne kan købes og downloades. Gælder dette køb ligesom køb gjort hos en dansk forhandler. Nu har jeg ikke købt hos disse firmaer endnu, men jeg går ud fra at man får en regning som man gør når man køber i DK??? Ellers skulle det vel ikke give problemer med at trække det fra vel?? Og hvad med moms - giver det nogle problemer? mvh Robert |
Hej.
Selvfølgelig får du en regning ved køb i udlandet. Udgiften kan således også trækkes fra.
Sælgeren i udlandet bør fakturere dig uden moms. Hvis det ikke sker, kan du få refunderet moms ved at sende bilaget (+særlig blanket fra toldskat.dk) til landets told-myndighed, men det tager tid og tålmodighed samt et vist beløb (der er min. grænsebeløb hos enkelte lande, som de overhovedet gider at beskæftige sig med).
Køber du uden for EU, bliver du pålagt importmoms. Det får du refunderet i DK ved din momsangivelse.
vh.
esprit