Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver nordmænd opkrævet ved salg af varer fra Danmark??

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke der er skygge af tvivl om, at det kun er konkret transport - det som det fremgår af pakken, som ikke indgår i de 200 kr - ellers tror jeg alle havde fundet ud af at varer ofte kostede 199 kr og så transport 150 kr oveni

Selv i Norge tror jeg ikke det kan være sådan - men venter da gerne spændt på svar. Lidt sjovt hvis man kan omgås det ved at lægge prisen på fragt i stedet

Husk at norske myndigheder også er ganske opmærksomme på evt krav om norsk momsregistrering og de skriver, at specielt ved varer under 200 kr i større antal, hvor der hverken er den ene eller anden moms, vil der være fokus på det område

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:21

Jeg skal lige give erfaringer, hvis det testes.

De kan vel ikke kræve, at jeg bliver norsk moms reg. hvis jeg driver min forretning i Danmark men med henblik på det norske marked og er bosat i Danmark og reg. under dansk cvr?

Det er lidt i gråzonen.

Mvh

Nolting

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 19:26

Vi har lige udvidet til Norge og hvis du vil sælge med norsk moms osv, så tag kontakt til Bring. De ordner alt for. :ig ifht momsregistrering i Norge og har partner der kører dit momsregnskab. Men kræver volumen.

Ifht. Hvad nordmændene belastes med så skal de betale 25% moms af vareværdien inkl. Fragt. Bemærk at der i Norge i praksis ikke er noget der hedder told. Der er en der skriver 5.6% hvilket må være taget ud af den blå luft. Der er f.eks. 0% på alt elektronik (85 sektion tarifkoderne). Men der er selvfølgelig told udvalgte steder - men er vist mest på fødevarer. uanset hvad kontroller det selv med dine varer.

Om der så opkræves toldgebyr som herhjemme ved jeg ikke.?

Edit. Jeg retter mig selv. Den person der skrev det med 5.6% told tog udgangspunkt i tøj, så det kan sagtens passe ..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30

nolting:
De kan vel ikke kræve, at jeg bliver norsk moms reg. hvis jeg driver min forretning i Danmark men med henblik på det norske marked og er bosat i Danmark og reg. under dansk cvr
jo skam - og samme i EU men jeg mener de norske grænser er lavere

som i http://www.kpmg.com/dk/da/nyheder-og-indsigt/nyheder/tax/sider/krav-om-momsregistrering-i-norge.aspx og http://norge.um.dk/da/eksportraadet/norge-som-marked/ofte-stillede-spoergsmaal-om-eksport---faq/told-moms-skat-og-afgifter/ og 4 svar i denne amino http://www.amino.dk/forums/t/206408.aspx

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jan 14
Skrevet kl. 19:55

Har I erfaring med, hvad det så vil koste i ekspedition eller fortoldningsgebyr?:

Vær oppmerksom på at de fleste firma vil belaste deg med et ekspedisjons- eller fortollingsgebyr for å transportere og fortolle varen for deg. Størrelsen på gebyret varierer fra firma til firma.
Dvs. hvis man både skal norsk moms reg. og kunderne så samtidig også bliver ramt af toldgebyr/fortoldning af varen for under 199 NOK. så er alt konkurrence evne da væk.
f.eks. har Postdanmark jo et  importgebyr på 160 kr.
Mvh
Nolting
Tilmeldt 17. Jan 14
Skrevet kl. 20:01

Umiddelbart lyder det også godt med Bring, men pt. er der ingen volume

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)