Jeg tror ikke der er skygge af tvivl om, at det kun er konkret transport - det som det fremgår af pakken, som ikke indgår i de 200 kr - ellers tror jeg alle havde fundet ud af at varer ofte kostede 199 kr og så transport 150 kr oveni
Selv i Norge tror jeg ikke det kan være sådan - men venter da gerne spændt på svar. Lidt sjovt hvis man kan omgås det ved at lægge prisen på fragt i stedet
Husk at norske myndigheder også er ganske opmærksomme på evt krav om norsk momsregistrering og de skriver, at specielt ved varer under 200 kr i større antal, hvor der hverken er den ene eller anden moms, vil der være fokus på det område
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
De kan vel ikke kræve, at jeg bliver norsk moms reg. hvis jeg driver min forretning i Danmark men med henblik på det norske marked og er bosat i Danmark og reg. under dansk cvr?
Vi har lige udvidet til Norge og hvis du vil sælge med norsk moms osv, så tag kontakt til Bring. De ordner alt for. :ig ifht momsregistrering i Norge og har partner der kører dit momsregnskab. Men kræver volumen.
Ifht. Hvad nordmændene belastes med så skal de betale 25% moms af vareværdien inkl. Fragt. Bemærk at der i Norge i praksis ikke er noget der hedder told. Der er en der skriver 5.6% hvilket må være taget ud af den blå luft. Der er f.eks. 0% på alt elektronik (85 sektion tarifkoderne). Men der er selvfølgelig told udvalgte steder - men er vist mest på fødevarer. uanset hvad kontroller det selv med dine varer.
Om der så opkræves toldgebyr som herhjemme ved jeg ikke.?
Edit. Jeg retter mig selv. Den person der skrev det med 5.6% told tog udgangspunkt i tøj, så det kan sagtens passe ..
De kan vel ikke kræve, at jeg bliver norsk moms reg. hvis jeg driver min forretning i Danmark men med henblik på det norske marked og er bosat i Danmark og reg. under dansk cvr
jo skam - og samme i EU men jeg mener de norske grænser er lavere
Har I erfaring med, hvad det så vil koste i ekspedition eller fortoldningsgebyr?:
Vær oppmerksom på at de fleste firma vil belaste deg med et ekspedisjons- eller fortollingsgebyr for å transportere og fortolle varen for deg. Størrelsen på gebyret varierer fra firma til firma.
Dvs. hvis man både skal norsk moms reg. og kunderne så samtidig også bliver ramt af toldgebyr/fortoldning af varen for under 199 NOK. så er alt konkurrence evne da væk.
f.eks. har Postdanmark jo et importgebyr på 160 kr.