Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RSS feeds på mit website

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg vil gerne kunne præsentere RSS feeds på min hjememside. RSS feeds'ene skal vise relevante nyheder i forhold til de informationer der i forevejen er på siden, men det giver mig en del problemer.

Min hjemmeside er som standard en HTML side, og som udgangspunkt er det vist ikke muligt at indsætte RSS links/koder direkte ind på siden så jeg skal ente bruge javascript, hvilket ikke er søgemaskinevenligt, eller PHP... men hvordan gør jeg...?

Kan jeg bare "omdøbe" min HTML side til PHP og så er det problem løst...? (jeg har prøvet uden større success)

Jeg har også læst at jeg kan ændre i min .htaccess fil på serveren... kan det være rigtigt?

Jeg har prøvet at tage mine RSS feeds links, ind i et "parser" program, der kan lave linksene om til kode, som bare skal indsættes på min hjemmeside, men det virker bare stadig ikke... og nu gider jeg s.. snart ikke at rode med det mere!!..Sad

Er er nogle der her en 'ligefrem' metode til at få det til at virker... og helst i PHP...?

På forhånd tak.

Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59

Det er meget simpelt at få en side til at blive fortolket som xml ud fra en lille PHP kode. Det eneste du skal huske er at sætte en header, der gør at siden fortolkes som xml.

Selvfølgelig skal din filendelse være .php for at den fortolker PHP koden. Dette kan du formentlig ændre igennem htaccess således dine .html filer også kan fortolke PHP.  Det kan du google lidt efter.

Men for at vende tilbage til at få noget xml output:

<?php 

header('Content-type: text/xml');
print('<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>');
print('her efter kan du så udskrive det xml du ønsker');

?>

Så det vigtigste er egentlig blot header() funktionen, der gør at browseren fortolker det som xml. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:00

jeg har lige skrevet en hel artikel om det =). hvor er det fedt.
Øh. jeg ligger den lige på nettet. men der mangler nogle ting. lægger den bare op så du kan se den.. ok?

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 13:16

Hej Simon

Det ville være fedt... det driller mig noget så hvis du har noget info om emnet så bare smid det på nettet og giv mig et link når det er klart... så vil jeg gerne læse din artikel. Wink

Anders

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 13:19

Hej Stampe

Der hvor du skriver: print('her efter kan du .....'); er det her jeg skal indsætte det xml link jeg gerne vil have præsenteret på min side som et RSS feed?

Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31

Den ovenstående kode jeg skrev før, skal du smide ind i den fil der skal vise dine rss feeds.

dvs du på din hjemmeside laver et normalt link til f.eks. http://ditdomæne.dk/rss/

Den fil der så indlæses på ditdomæne.dk/rss/ skal så indeholde den kodestump jeg skrev tidligere.

Efter header kan du så udskrive det xml du har fået lavet via en parser.

Ellers er her også en gennemgang af at sætte RSS feeds op. Dog er artiklen på engelsk - og kommenterer meget af koden. Men dette kunne måske også være nødvendig, så du får det helt på plads.

http://www.devshed.com/c/a/PHP/Rockin-RSS-with-PHP-on-your-HTML/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32

Ellers kan det jo være at anders' artikel går mere til benet end den jeg linker til :-) 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:36

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 13:38

Jeg kikker også gerne med - så glæder mig til linket bliver synligt Smile

Birgit

Opdateret Wink

Du var hurtigere end mig Simon, men jeg kan da se at jeg nok bør holde nallerne fra at forsøge selv

æv Sad

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:54

til dem der i forvejen ikke ved hulens meget om PHP og HTML, kommer der altså artikler der skal være før den her..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)