Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forfaldne faktura - DE GØR DET MED VILJE!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lige lidt vrede jeg har brug for at komme af med.

Hvorfor er det mere reglen end undtagelsen, at virksomheder vi fakturerer ALTID betaler deres faktura for sent?
7 dage, 14, dage, 30 dage for sent? Det er som om de trækker betalingsdatoerne op af en hat.

Ydermere når faktura så endelig bliver betalt, undlades der lige at betales rykkergebyr og renter. Jamen klart da.

Og så er der de typiske sure miner når man rykker. "Ja ja vi skal nok betale, slap dog af"

AK!

/Martin 

Tilmeldt 15. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:18

Hej,

Det er enhver virksomheds udfordring - at betale så sent som muligt og at inddrage pengene fra salg så hurtigt som muligt. Basal optimering af driftskapitalen.

Så længe man ikke har et produkt der er helt unikt, vil du altid opleve dette spil. Jeg tror det vigtigste er et godt samarbejde med sine kunder - gerne på det personlige plan. Så tænker de sikkert næste gang, inden de venter med at betale. Men det er helt sikkert et game vi bare må acceptere. 

Alternativt må du tænke i evt. factoring eller lignende løsning, hvor du sælger dit tilgodehavende, imod sikkerhed for kontantbetaling up-front. Til gengæld får du så heller ikke det fulde beløbe, da factoring selskabet også skal have betaling for sin risiko for at overtage inddriverrollen.

Så det kommer an på det reelle behov.

God dag,

vh

Benjamin

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 10:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Mit foreslag er at du tager en vurdering på hvor vigtigt det er for din virksomhed, og så handler derefter....

Men her har du lige de muligheder jeg ser, du skal tage op til overvejelse.

1

Lad det være som det er. - Ændrer intet, så du må lære at leve med det.

2

Skru bissen på og læg det nye kompensations beløb på 310 kr til faktura. og træk altid kundens indbetaling fra det samlede skyldige beløb.

- det kan ske at du mister kunder på det.

3

Tag en åben dialog med dine kunder, og spørg dem hvorfor de ikke betaler til tiden. - tidskrævende, og kræver energi.. men det kan være det værd.

Der er mange måder at bøje de overstående muligheder på... men hvis det er et problem i din butik så gør noget.

/

Peter

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:24

Man betaler nedefra og op, altså bliver rykkerne betalt først og hovedstolen til sidst. F.eks.

Hovedstol = 10.000 kr 

Rykker 1 = 100 kr 

Rykker 2 = 100 kr 

Rykker 3 = 100 kr 

Kunde betaler 10.000 kr 

Hovedstol = 300 kr 

Rykker 1 = 100 kr 

Rykker 2 = 100 kr 

Rykker 3 = 100 kr 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:27

Jep kender det godt. Derfor jeg får min betaling inden noget bliver lavet/leveret.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)