|
Jeg kunne godt forestille mig at ligge en vis kapital, hvis jeg var sikker på at "investeringsbanken" havde en vis økonomisk kontrol over de virksomheder som der ydes lån til. Altså ville det for mig være vigtig at "iværksætterbanken" får et flertal i bestyrelsen, således at erfarne mennesker kan føre virksomheden på rette kurs. Endvidere ville der skulle være indbygget sikkerhed i forhold til brug af penge, altså ville direktøren for virksomheden skulle have godkendt alle indkøb over værdi 3.000 DKK. Der er mange gode ideer derude! Men der er godt nok også mange mennesker som ikke har styr på økonomi og budget, hvorfor en økonomisk kontrol, i mine øjne, ville være kritisk vigtigt. Dertil kommer det at jeg også ville have en vis interesse i at være medbestemmende i hvilke virksomheder som der investeres i, da jeg ikke ønsker at mennesker uden mulighed for økonomisk tab, disponerer over de midler jeg har ført ind (Medmindre det kan dokumenteres, at der er tale om succesfulde serieiværksættere) Skulle ovenstående blive aktuel, så ville jeg godt turde skyde risiko villig kapital ind |
Først til dig Thomas Frost !
Du prøver at skurkagtiggøre mig, ved at sige jeg ikke vil sige tingene lige ud, og har en skjult dagsorden. Hold venligst op med det promte! Jeg har en ide, eller nærmere en ideologi om et iværksætter samfund der hjælper istedet for at konkurrerer. Og søger derfor sparring og en debat om Iværksætterbanken! Jeg har intet personligt at vinde ved en sådan fond!
Bliv gratis medlem