Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdanne Enkeltmandsvirksomhed til Iværksætterselskab.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har som mange andre en stor interesse for det nye Iværksætterselskab, men som det ser ud nu, så er min virksomhed oprettet som enkeltmandsvirksomhed. Mit spørgsmål er så at jeg gerne vil vide om det er muligt at få lavet ens enkeltmandsvirksomhed om til et iværksætterselskab, uden alt for stor bøvl.

På forhånd mange tak for hjælpen. :D

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:45

Nikolaj Lund Andreasen:

Hej Amino'er.

Jeg har som mange andre en stor interesse for det nye Iværksætterselskab, men som det ser ud nu, så er min virksomhed oprettet som enkeltmandsvirksomhed. Mit spørgsmål er så at jeg gerne vil vide om det er muligt at få lavet ens enkeltmandsvirksomhed om til et iværksætterselskab, uden alt for stor bøvl.

Hej Nikolaj.

Mindes at have læst - at du ikke kan omdanne enkeltmandsvirksomheder til IVS.

Hvilket i sig selv er lidt mærkeligt :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48

Ud fra din branchekode tror jeg du får problemer med at stifte et IVS med et forsvarligt kapitalberedskab (selskabsloven §118), men det kommer selvfølgelig an på hvad du reelt laver og hvordan.

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 13:53

Rasmus Theilsø Madsen:

Nikolaj Lund Andreasen:

Hej Amino'er.

Hej Nikolaj.

Mindes at have læst - at du ikke kan omdanne enkeltmandsvirksomheder til IVS.

Hvilket i sig selv er lidt mærkeligt :)

De bedste hilsner

Rasmus

Ja, det virker da lidt mærkeligt, men mange tak for svaret! :D

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 14:01

Karsten Sønderup Hansen:

Ud fra din branchekode tror jeg du får problemer med at stifte et IVS med et forsvarligt kapitalberedskab (selskabsloven §118), men det kommer selvfølgelig an på hvad du reelt laver og hvordan.

Det omhandler ikke min virksomhed, da den står til et lukning, fordi at jeg vil benytte navnet til et holdingselskab. Men hvis der alligevel skal en ny stiftelse til ville det så ikke være det mest optimale at få lavet et IVS Holdingselskab samme tid?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:21

Nikolaj Lund Andreasen:
Men hvis der alligevel skal en ny stiftelse til ville det så ikke være det mest optimale at få lavet et IVS Holdingselskab samme tid?

Du skal være opmærksom på at en omdannelse ikke er muligt, da IVS kun kan stiftes med kontanter. Eventuelle værdier i din enkelmandsvirksomhed kan udløse noget beskatning ved afvikling.

Hvis du har planer om senere at at stifte flere selskaber, vil det være en god idé med et holding, men at stifte et holding for at rede værdier, hvis driftselskabet lukker pga. dårlig økonomi, vil ofte give problemer i forhold til kravet om forsvarlig kapital i driftselskabet (§118).

citat: "Det er ledelsens opgave at sørge for, at selskabets kapitalberedskab til enhver tid er forsvarligt."

---

Jeg vil foreslå dig at tage en snak med en advokat eller en revisor.

følgende advokat er 100 meter mester i IVS: http://www.ditselskab.dk/mere-info/ivaerksaetterselskab 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)