Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løse hunde

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Her i Skagen ser man tit løse hunde der strejfer rundt og er på eventyr, men i går aftes var vi på vej hen for at leje et par film, da vi se en lille bille dims løbe rundt ude på vejen - og dens løb lignede mere en hund end en kat.

Vi har jo selv to små yorkier og da vi kom tæt på, kunne vi se at det var sådan en - lille bitte, ultra tynd og rystende. Vi tog den med hjem og lige nu sidder den på mit skød mens jeg fortæller om den på Amino - med sådan et "hva' det du laver?!"-udtryk. Den er helt vildt sød. Vores egne hundepiger har taget nogenlunde pænt imod den - de er jo tæver og terriere så det var overraskende - de slår normalt fremmede tæver ihjel ;-)

Klokken 12 skal jeg omkring dyrelægen med hende for hun halter lidt på det ene ben. Men hun har fået mad og vand - og til morgen et dejligt bad (vi er så ikke helt enige om at det var dejligt) og så må vi se om vi kan finde hendes mor og far. Hun er meldt til politiet, bliver annonceret i Skagen Nærradio og så er hun naturligvis også kommet på www.skagensavis.dk under bekendtgørelser med billede. (Er hun bare nuttet eller hvad?!)

Den oplevelse havde jeg lige lyst til at dele med jer :)

Mette

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:22

Den er meget nuttet!! Bliver helt blød i knæene. Håber dem der savner deres lille pus, ser det. :)

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:25

Godt at Du tog den til dig, og pænt af dine hunde at de ikke slog den ihjel :)

Jeg håber at I snart finder dens mor og far. 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 10:37

Er det en hund?Wink

Mvh.

Ejer af en dejlig stor, vamset New Foundlænder

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:26

Martin Olesen:

Er det en hund?Wink

Jeg forstår godt dit glimt i øjet, men tænk på, at hundeejere til små hunde hører den bemærkning samt den med tæppetisseren og rotten KONSTANT! Det bliver virkelig tamt efter et par år - uanset hvor god ens humoristiske sans er.

Mette - som ikke er fornærmet, men bare gerne vil gøre opmærksom på problemet.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 13:25

Tja, må nok give dig ret, Mette.

Vil du gerne fastslå at jeg er en stor hundeelsker, uanset str. og race, dog undtaget bidske hunderacer, men det er jo ikke deres egen skyld.

Jeg mener man skal købe den hund, som passer til ens temprement og forhold. Hermed ment, at bor man i en 2-værelses på nørrebro, er en New Foundlænder nok ikke det rette valg. Og er man af ældre dato, og ved at man oftere lukker hunden ud af terrassedøren, end går en tur, så skal man nok undlade og købe racer med jagtinstinkt som Beaglen. 

Kort sagt læs lidt om hunden inden købet, og sæt dig ind dens instinkter, behov og temprement, så bliver du også selv mest glad for den, da den nemmere kan leve op til dine forventninger.

PS. Det var ikke for at erobre tråden Mette, men følte pludselig en trang til at give egoistiske hundeejere en lille opsang.Cool

PPS. Hvis man har en New Foundlæner, eller anden hund i den str. og små børn, så køb en gammel Volvo 740 Stc. Så kan du nemlig have både hund og barnevogn med.Big Smile

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:41

Jeg er meget enig :)

Og det er min mands valg at det skulle være yorkier, men de passer meget bedre til mig end den puddel jeg havde da jeg var teenager og den schæfer jeg ville have valgt i dag. Jeg er nemlig en hyggefis og ikke til 3x3 timers ture i al slags vejr - og så er jeg fremme i skoene og får ind imellem på pulden for at have holdninger, samtidig med at jeg lige skal se folk an før jeg giver mit hjerte til dem, men så er jeg også loyal til døden - og det er lige sådan en yorkie er - det kunne jeg jo ikke vide, men det er dejligt med en hund som jeg forstår :)

Pudlen blev jeg tit irriteret på fordi den var så behagesyg - en yorkie minder mere om en kat - den vil godt, hvis den selv må bestemme :)

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:58

Mivers mor ringede for 15 minutter siden og Thomas er kørt med hende - det var godt hun fik sin hund tilbage :)

(og ja, jeg er rigtig ked af at vi ikke fik en familieforøgelse)

Mette

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 19:20

Dimitri Hardorff:

Godt at Du tog den til dig, og pænt af dine hunde at de ikke slog den ihjel :)

Jeg håber at I snart finder dens mor og far. 

Da jeg havde hund hadede jeg virkelig at blive kaldt far, specielt når min mor kom, kom så kiki gå over til far, jezz ligner jeg en fucking hund eller ligner hunden et menneske Stick out tongue

Nå men cool du tog den til dig, jeg har enlig kun set en løs hund uden ejer, en enkelt gang og det var da jeg boede hjemme i frederikshavn og skulle med bussen en morgen til aalborg, der kom en hare løbende med fuld fart og lige efter en af de små grimme kamp hunde af en slags, var jeg lige stiv af skræk, den løb lige mod mig men heldigvis havde den udset haren og ikke mig.... jeg tog den dog ikke med hjem skulle ikke røre det kræ Big Smile 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:59

Som en krølle på historien - en rigtig sørgelig en, fortalte Thomas at det var ejerens svigermor der havde set vores opslag hos købmanden dagen efter vi fandt hunden. Svigermoderen ringede til sin svigerdatter og spurgte om hun manglede sin hund og svigerdatteren begyndte at lede efter den.

Lede efter den??? Hvis man er så ligeglad med sin hund at man ikke opdager at den er væk før nogen ringer og spørger, så fortjener man simpelthen ikke at have hund. Hunden var så tynd at man kunne se dens rygsøjle. Den var omkring to år gammel, havde aldrig prøvet at gå med snor og var ikke renlig... [:'(]

Den havde ingen chip, var ikke vaccineret og havde ikke fået opereret tænder. (De små hunde får nogle gange to sæt hjørnetænder og de skal opereres ud ellers får hunden store smerter og problemer med tænderne)

Jeg håber den stikker af igen og vi finder hende - så kommer hun til at bo hos os. Og om en måneds tid går jeg over og ringer på for at hilse på hunden - og hvis den stadig virker forhutlet, så melder jeg dem. Det er ikke ok at behandle et dyr sådan.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)