Jeg har et par dage skrevet ned hvad jeg tjekker hver morgen for at se om min markedsføring kører som den skal. Her er hvad jeg kom frem til; CPA fra adwords fratrukket brand søgninger. Brydes på brand, medtages dette i opgørelsen, og effekten af adwords er således ikke retvisende. Samlet omsætning i fra adwords i forhold til samlet omsætning på shoppen. Effekten af arbejde med adwords skal ses gennem et index. Samlet SEO omsætning. Delt mellem omsætning på egen brand søgninger og alt andet trafik. Effekten af SEO kommer ikke på brandsøgninger. CPA plus antal salg fra Bing. Index på CPAen samt antallet af salg. Gennemsnitlig pris pr konversion på Facebook. Index baseret på UTM tracking og på opfølgning i analytics. Antallet af konverteringer på Facebook. Facebook stopper annoncer selv om der byders væsentligt over gennemsnitlig pris pr konvertering. Falder KPI'en skal der laves nye annoncer. Brand søgninger på tværs af alle kanaler. Opfølgning på samlet branding effekt. Hvad tjekker i? |
Forbedrede placeringer på Google. ;)