Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nummerplade søge funktion til webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Smile

Jeg har lidt problemer med at komme videre med min idé. Jeg har brug for en nummerplade søgefunktion ligesom Thansen, biltema og jemogfix/haraldnyborg har. Jeg har ledt på nettet og er faldet over et emne her på Amino hvor det bliver fundet ud af følgende:

skat som står bag motorregisteret har følgende søgemaskine :

https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side&_nfls=false

Denne kan der søges om api adgang til via følgende formular:

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFZYWWlsT24yWmJrQkctd3NUTGlpOFE6MQ

Så langt så godt, mit spørgsmål er nu hvordan jeg for den søgemaskine ind på min webshop, så den henter mine produkter? Og kan jeg overhovedet bruge prestashop til opgaven eller skal jeg simpelthen lade en professionel ordne hele svineriet for mig? Og i så fald hvilket prisleje (+/-) ligger vi på ?

Mvh Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53

I bunden af formularen står der: 

Webadgang indebærer, at adgang til Motorregistret sker via SKAT's hjemmeside, og der er derfor ikke tale om nogen teknisk integration mellem SKAT's og din virksomheds systemer. Alle forhandlere skal krydse af ud for webadgang. Systemadgang gælder kun for synsvirksomheder, forsikringsselskaber og køretøjsimportører/-producenter, som ønsker system-til-system-adgang til Motorregistret. Systemadgang kræver særlige tekniske tests og godkendelser.

Såvidt jeg kan se, kan det ikke lade sig gøre uden at få en "Systemadgang", som nok er en større affære. Men alt kan jo laves.

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:58

Hej Henrik

Du kan få adgang til et download udtræk af alle regnr hos Skat. Dette opdateres hver uge. Du får ikke direkte adgang ned i SKAT's system da det kun er nogle bestemte virksomhedstyper der kan få dette (Fremgår vist også af formularen).

Jeg foreslår du udfylder formularen så vender de tilbage med nogle spørgsmål og jeg vil tror du derefter vil blive henvist til download adgang (Det har vi selv i en virksomhed jeg er med i)

Men hvis jeg forstår dig ret, så er det ikke helt ukompliceret det du ønsker at lave. Jeg antager du ønsker, at en kunde kan søge på regnr. Systemet slår bilen op udfra regnr. Din webshop viser produkter der matcher den pågældende bil.

Så der er jo en hel del logik og masterdata du selv skal have styr på selv når du har fået fingrene i data udtrækket. Ex. skal du have linket alle dine produkter til de forskellige bilmærker/modeller. Kan være du allerede har styr på disse ting. Hvis det er tilfældet så vil jeg mene at en udvikler kan hjælpe dig med at lave et import af regnr data'ene i Prestashop (men de fylder et par GB og skal opdateres hver uge) og den vej igennem få lavet en søge funktion.

Jeg kan ikke vurdere hvad det prismæssigt vil koste.

Held og lykke med projektet.

Mvh. Jannik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)