Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms på akupressur?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg underviser i medicinsk qi gong. Denne undervisning er ikke momset så længe det er private elever. MEN Ud over dette kan jeg nu også tilbyde øre akupressur, hjælpe med smerte lindring, rygeafvænning, vægttab etc. Er der moms på øre akupressur? Hvordan regner man momsen ud? en sagde: prisen x 20 % ? ikke forstået, er momsen ikke 25 %. Jeg har været igang i det stille i et par år. indtjeningen er selvfølgelig steget og det er målet at jeg skal leve af det.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:44

Overstiger omsætningen kr. 50.000,- i et regnskabsår, skal din virksomhed momsregistreres.

De produkter du indkøber til din virksomhed kan du trække fra i moms (indgående moms). Alt de fakturer du udskriver til dine kunder, er momspligtige (udgående moms) 

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:44

Når du skal lægge momsen på varen = ganger du med 1,25 (25%)

Når du skal trække momsen fra varen = ganger du med 0,80 (det er 20%, når man fra momsen fra)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:01
Dato: 1/25/2006 1:43:41 PM Forfatter: The game
De produkter du indkøber til din virksomhed kan du trække fra i moms (indgående moms). Alt de fakturer du udskriver til dine kunder, er momspligtige (udgående moms)

Ja forudsat at virksomhedens aktiviteter er momspligtige. Man kan meget vel have en virksomhed hvor kun en del af aktiviteterne er momspligtige (delregistrering). Jeg skal ikke kunne sige om øre akupressur er momspligtigt. Jeg ved ikke engang hvad det er. Prøv at forhør dig hos Skat.

Vedr. de 20% og de 25% er det som Briian skriver et spørgsmål om hvad man kigger på:

Hvis du får oplyst at prisen på en vare ekskl. moms er 80 kr. udgør momsen 25% eller 20 kr.

Prisen inkl. moms er 100 kr. men momsen udgør stadigvæk de 20 kr. eller 20%.

Dvs. ham der sagde 20% har beregnet momsen af varens pris inkl. moms (125%)

25% af  100% er 25%
20% af 125% er 25%.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 25. Jan 06
Skrevet kl. 14:25
Jeg vil gerne takke for de svar jeg har modtaget men ved ikke helt hvor jeg skal skrive henne....nu skriver jeg her. TAK og TAK igen. Jeg forstod lidt mere nu.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:47
Kan du så ikke forklare hvad øre akupressur er?
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:53

og qi gong og rygeafvænning. Det har jeg aldrig hørt om

Tilmeldt 25. Jan 06
Skrevet kl. 15:57
Svar hvad er øre akupressur:

I øret sidder over 200 punkter som alle har forbindelse til diverse organer, knogler, nerver og andre funktioner i kroppen.
(Under fødderne sidder der også punkter, disse bruger man ved zoneterapi.)

Man sætter små bitte frø eller runde magneter på små plastre, finder de punkter der skal behandles og sætter således frø eller magneter på de udvalgte  punkter i øret. Den som modtager behandlingen beholder frø/magneter i øret og massere selv punkterne i 4 til 6 dage hvorefter man finder punkter i modsatte øre.

Man kan afhjælpe diverse ubalancer på denne måde.
Og også hjælpe med rygeafvæning, vægttab m.m.m
Tilmeldt 25. Jan 06
Skrevet kl. 15:58
Qi gong har ikke noget med rygeafvæning at gøre. Det er øre akupressuren man kan bruge.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 16:30
Nu var det rygeafvænning jeg ikke vidste hvad var

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)