Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelses ret ved opkøb af hjemmeside??

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47155
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvis du mener du gavner en spørger der vil vide om han har fortrydelses ret ved køb af en hjemmeside ved at tale om reklamationsret så værså god. 

Jeg fastholder at en hjemmeside og reklamationsret er sort teori snak i forbindelse med spørgsmål om fortrydelsesret ved køb at B2B hjemmeside -

Ved køb af hjemmeside står kun fast, at man aftaler alt - alt - alt -  og selvklart kan og skal "reklamere" hvis man ikke får det leverede, men i øvrigt ofte skal vente et helvede med at få betalte penge tilbage i endeløse diskusioner.

next please -I rest my case

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 22:53

Cookie - John Hannover:

Jamen hvis du mener du gavner en spørger der vil vide om han har fortrydelses ret ved køb af en hjemmeside ved at tale om reklamationsret så værså god. 

Det må trådstarter jo så vurdere. Jeg startede mit svar med at skrive, nej der er ikke fortrydelsesret.

Men jeg tænkte, at det kunne være rart for ham at vide, hvilke muligheder han så har ifølge købeloven.

Jeg kan ikke genkende dette billede:

Cookie - John Hannover:

ved køb at B2B hjemmeside - hvor man aftaler alt og selvklar kan og skal "reklamere" hvis man ikke får det leverede, men i øvrigt skal vente et helvede med at få betalte penge tilbage ofte. 

Jeg har ikke det indtryk, at der altid i B2B bliver lavet detaljerede kontrakter og aftaler - Heller ikke inden for hjemmesider o.l.

Men det ændrer jo heller ikke på mit svar. Jeg beskriver tydeligt, at det kun gælder hvis intet andet er aftalt. Det kan trådstarter heldigvis nemt selv tjekke.

Cookie - John Hannover:
next please -I rest my case

Nu er der vidst også sagt, det der skulle siges. Men håber ikke du fandt mine svar provokerende. Det var i hvert fald ikke meningen. Jeg følte et behov for at uddybe mit svar, da det fik en stjerne, og da jeg er helt overbevist om mit svar - Ellers har mine jura-kurser i IT-kontrakter og aftaler i hvert fald været spildt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47155
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01

Emil:
Jeg har ikke det indtryk, at der altid i B2B bliver lavet detaljerede kontrakter og aftaler - Heller ikke inden for hjemmesider o.l.
nej og det er der du går helt galt - Du får efter min mening lullet trådstarter ind i noget der bygger på dine jura kurser og lignende, om reklamationsretten

Den er i praksis værd nul og nix ved køb af hjemmesider, hvis ikke ALT er specificeret, så er der købt en hjemmeside, og kan den åbnes kan man kigge i vejviseren efter reklamationsret - man vil aldrig kunne påvise en fejl ved en hjemmeside (hvis den overhovedet åbner) hvis ikke det er imod nogle specifikationer.

Jeg ved godt der findes reklamationsret i købeloven - men den skal jo kunne bevises og uden en specificeret aftale om hvad en hjemmeside indeholder og kan - er det totalt værdiløst i den virkelige verden jeg befinder mig i. Det vil være et helvede at få penge tilbage.

Vi behøver ikke være enige, bare trådstarter forstår og han må nu vælge - en detaljeret aftale der specificer hvad hjemmesiden kan - eller holde sig til at han har reklamationsret

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)