Hejsa Folkens Lad os sige jeg starter en webside, og min leverandør fungere som dropshipping En der kan hjælpe lidt ? Mvh |
Christian:Hejsa Folkens
Jeg er med på dropshipping fungere således at leverandøren sender direkte til køberen, men hvordan med betaling ?Lad os sige jeg starter en webside, og min leverandør fungere som dropshipping
Kunden går ind på min side og køber en varer, skal jeg så viderefører beløbet til leverandøren som så sender til kunden ?
Og da vi jo alle skal tjene penge, er jeg jo ikke interesseret i kunden modtager en faktura med pris på, så han/hun kan se hvad jeg tjener, samt hvor det kommer fra ?En der kan hjælpe lidt ?
Mvh
Christian Høegh
Nu er det jo lidt forskelligt hvordan aftaler om dropshipping er skruet sammen, så jeg kan udtaler mig om hvordan vi gør.
Lad os antage at du er dropshipping kunde hos os, så vil det foregår på flg. måde.
Du sender via dit økonomisystem en ordre til os pr mail, på denne ordre fremgår navn og adresse på din kunde, såfremt det skal leveres på adressen, ellers adressen på afhentningssted eller pakkeshop. Hvilke produkter det drejer sig om samt antal.
Vi sender en ordrebekræftelse til dig. Vi pakker ordren, og afsender den til din kunde. Kunden vil ikke kunne se at pakken kommer fra os, da det vil være dit firmanavn der står som afsender på pakkelabels. Når ordren er afsendt, afsendes der automatisk fra vores system en faktura til dig, din kunde vil aldrig modtage faktura fra os, du skal fakturere kunden.
Vi vil aldrig være i kontakt med din kunde, hverken under salget eller efter salget. Så alt med reklamationer og retur varer osv, er en sag mellem dig og din kunde.