Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping, hvordan ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Folkens

Jeg er med på dropshipping fungere således at leverandøren sender direkte til køberen, men hvordan med betaling ?

Lad os sige jeg starter en webside, og min leverandør fungere som dropshipping

Kunden går ind på min side og køber en varer, skal jeg så viderefører beløbet til leverandøren som så sender til kunden ?

Og da vi jo alle skal tjene penge, er jeg jo ikke interesseret i kunden modtager en faktura med pris på, så han/hun kan se hvad jeg tjener, samt hvor det kommer fra ?

En der kan hjælpe lidt ?

Mvh
Christian Høegh

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 15:16

Christian:

Hejsa Folkens

Jeg er med på dropshipping fungere således at leverandøren sender direkte til køberen, men hvordan med betaling ?

Lad os sige jeg starter en webside, og min leverandør fungere som dropshipping

Kunden går ind på min side og køber en varer, skal jeg så viderefører beløbet til leverandøren som så sender til kunden ?

Og da vi jo alle skal tjene penge, er jeg jo ikke interesseret i kunden modtager en faktura med pris på, så han/hun kan se hvad jeg tjener, samt hvor det kommer fra ?

En der kan hjælpe lidt ?

Mvh
Christian Høegh

Nu er det jo lidt forskelligt hvordan aftaler om dropshipping er skruet sammen, så jeg kan udtaler mig om hvordan vi gør. 

Lad os antage at du er dropshipping kunde hos os, så vil det foregår på flg. måde.

Du sender via dit økonomisystem en ordre til os pr mail, på denne ordre fremgår navn og adresse på din kunde, såfremt det skal leveres på adressen, ellers adressen på afhentningssted eller pakkeshop. Hvilke produkter det drejer sig om samt antal.

Vi sender en ordrebekræftelse til dig. Vi pakker ordren, og afsender den til din kunde. Kunden vil ikke kunne se at pakken kommer fra os, da det vil være dit firmanavn der står som afsender på pakkelabels.  Når ordren er afsendt, afsendes der automatisk fra vores system en faktura til dig, din kunde vil aldrig modtage faktura fra os, du skal fakturere kunden.

Vi vil aldrig være i kontakt med din kunde, hverken under salget eller efter salget. Så alt med reklamationer og retur varer osv, er en sag mellem dig og din kunde.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 15:33

Det jo skide smart :)

Nu tænker jeg jo så på en webshop hvor der er betalings element, dvs kunden vil jo "betale" i samme øjeblik de trykker bestil.. og når ordren så kommer til mig, meddeler jeg leverandøren at de skal sende en pakke til kunden på den adresse de indtaster, de afsender og fakturere mig, og jeg kan nu trække pengene på kundens kort, og derefter betale leverandøren, er det korrekt forstået ?

Håber du forstod hvad jeg fik graflet ned her :D

Mvh

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 15:40

Christian:

Det jo skide smart :)

Nu tænker jeg jo så på en webshop hvor der er betalings element, dvs kunden vil jo "betale" i samme øjeblik de trykker bestil.. og når ordren så kommer til mig, meddeler jeg leverandøren at de skal sende en pakke til kunden på den adresse de indtaster, de afsender og fakturere mig, og jeg kan nu trække pengene på kundens kort, og derefter betale leverandøren, er det korrekt forstået ?

Håber du forstod hvad jeg fik graflet ned her :D

Mvh

Ja, det er helt korrekt forstået, kunden køber og betaler varen i din webshop, og du afgiver en bestilling hos leverandøren, som afsender varen, du trækker pengene hos kunden. 

Det er meget forskelligt hvordan aftaler er skruet sammen med hensyn til betaling hos leverandøren. Nogle kræver at du skal betale dem med det samme via kreditkort inden de afsender ordren, og andre fremsender en faktura.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 17:20

Da jeg overvejer at hente produkter hjem fra UK, bliver det nok med betaling med det samme, da det er over grænserne, kan man sige :) om de kan sende faktura aner jeg ikke, men det gør min nu heller intet :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)