Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento hjælp

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Arh, nu skal man vel heller ikke gøre det mere besværligt end det er :)

Gå i menuen "System" klik "Config" (konfiguration) I menuen "Design" til venstre trykker du "HTML head" finder du muligheden NOINDEX/NOFOLLOW - klik og gem

så kan alle kigge med og det er ingen garanti for at hjemmesiden ikke indekseres i søgemaskinerne.

Med andre ord: det er en elendig løsning.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:54

Nu skrev jeg, at der skal installeres et modul til formålet i et tidligere indlæg, men det læste du åbenbart ikke. Og pudsigt nok bliver de sider jeg bruger noindex/nofollow på ikke indekseret under udvikling.

Takker i øvrigt for den ene stjerne.

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 13:56

Hej Thomas 

Tusinde tak for hjælpen.

Hvordan installere man modulet. Beklager at jeg er helt blank.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:02
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04

Lidt dokumentation (et udklip fra bing.com):

---

Sider med noindex bliver jævnligt indekseret. Ovenstående er endnu ikke opdateret efter jeg har fjernet noindex og lavet hele hjemmesiden om.

Du har fået en stjerne forbi noindex,nofollow er elendig løsning på problematikken og jeg havde forventet at du vidste bedre, når nu du arbejder med hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:12

Jeg tuder ikke over du giver mig 1 stjerne - jeg fortæller dig blot, at det fungerer fint, når det handler om en side under opbygning.

Og sjovt nok optræder de sider jeg har under udvikling hverken på bing eller google, så jeg ser ikke de store problemer i den løsning, men jeg ved jo heller ikke så meget. ;)

Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 14:22

Har fundet denne guide, men fatter ikke systemet. Det bliver en lang og sej kamp for mig at lære det her system.

1. Sign into your Magento store admin panel.
  2. Navigate to System > Magento Connect > Magento Connect Manager.
  3. Paste in the extension key and click “Install”. If you run into any issues, consult the extension’s documentation forum. (Accessible from the extension’s page on Magento Connect.)
Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 14:41

Har fattet det nu, nu skal jeg bare finde den extension jeg har installeret og slå det til.

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 20:25

Et alternativt til de foreslåede metoder er at ændre (eller vente med at indtaste) domænets DNS indstillinger (A record). I stedet kan du indtaste DNS oplysningerne i din lokale host fil.

Dette har den fordel at du kan holde din Magento installation "ren" mens du laver dine tilretninger, dvs. du behøver ikke installere nogle tredjeparts moduler, eller lave tilretninger i din .htaccess fil. 

Ulempen er selvfølgelig at alle der arbejder på domænet skal have en basal viden omkring host filer og DNS indstillinger. Men dette burde ikke være den store hindring for en udvikler.

God vind med shoppen.

Mvh

Kasper

Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 23:27

Jeg har vist fået skjult siden nu.

Nu er der bare en masse ting jeg skal lære syntes ikke det er så brugervenligt. 

Det der magento wiki syntes ikke kan hjælpe mig til at få en basal viden.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)