Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg mon import registreret?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har fået mit CVR-nummer i dag og loggede derfor ind på webreg, for at registrere mig til import. Når jeg så går ind under feltet med import mm. står der kun tilmeld eksport, så kan jeg afmelde import og afmelde moms.. er jeg så registreret til import automatisk, eller kan det være revisoren der har gjort det da han oprettede selskabet?

får man en beskæftigelse på at man er registreret eller hvornår kan jeg placere den første ordre ved leverandøren?

Og er det rigtigt forstået, at det eneste jeg skal gøre er at få leverandøren til at klistre en blanket på forsendelsen, hvor der står mit CVR-nummer?

Med forvirrede hilsner

Mikkel Dissing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46698
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

med hensyn til importregistreringen ville jeg høre revisoren der stiftede hvis du ikke selv kan se det. Faktisk ville det være klogt at krydse af for eksport også, da du derved kan returnere fejl varer som eksportør. Det lyder jo som om du er tilmeldt når du kan se du kan afmelde import vil jeg sige

Du skal modtage et registreringsbevis og vil generelt ret hurtigt kunne hente det ved at logge på skat selvbetjening som virksomhed og finde registreringsbevis i menuen til venstre

Du bør få leverandøren til at skrive dit CVR nummer (navn og adresse selvsagt) + en plastik "mappe" med fakturaen som told let kan få tilgang til

Du kan læse lidt BASALT OM IMPORT og lidt om hvordan du bogfører og angiver IMPORTMOMS 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)