Kære Aminoer, Jeg er en ung programmør, som har udviklet et stykke software som jeg står og skal sælge og har enormt brug for hjælp! Et stort Amerikansk firma er interesseret i mit produkt og vil have både eksklusivitet i USA og interesseret i at lave en licens aftale. Jeg kan allerede sige at det ikke drejer sig om et internetbaseret produkt med mere om et stykke software-værktøj som kan anvendes af firmaet.
Desværre er mit kendskab til salg af software meget lille, og derfor kunne jeg godt tænke mig at blive klogere på området. Da der er tale om et stykke værktøj formoder jeg at det er en slags B2B (business 2 business) aftale, altså salg fra virksomhed til virksomhed af et komplekst produkt. Produktet er så kompleks at der kan laves flere modeller til af salget. 1.) Software download 2.) Software download + levering af hardware med dertilhørende rådgiving af integration og opsætning (dvs konsulent timer) Hvordan takler man bedst en eksklusivitets aftale, hvad er der af pros / cons på det? Og hvad vil det egentlig sige at have en licens på softwaret? Er der opsigelsesfrist eller hvordan? Råd og vejledning påskønnes enormt meget! |
Hej Dvwood,
Jeg har ikke svaret... hvis jeg stod i din situation, ville jeg helt klart finde en advokat der har speciale i præcis dit scenarie.... lån pengene til advokaten hvis du ikke har dem... de er godt givet ud.
Mvh
Peter