Hejsa! Nu er jeg i den uheldige situation, at min computer er så tæt på kaput, så bliver derfor nødt til at købe en ny. Min plan har hele tiden været at købe den med de penge jeg har tjent gennem min lille virksomhed, men pga. varekøb er kassen lidt tom nu. Derfor har jeg overvejet, at få finansieret computeren, og betale lidt af hver måned. Men må jeg overhoved det, og hvordan kan det praktisk lade sig gøre? Kan jeg trække computeren fra evt, kommer både til at bruge den til min arbejde, men også privat. Nogle gode råd, erfaringer eller andet, som I vil dele med mig? :-) DBH |
Du kan godt betale den over afdrag og må så håndtere momsen formentlig over flere omgang, da hvert afdrag vel så ha sin egen moms OG momsen SKAL du dele, så du kun tager momsfradrag på den % du bruger den firmamæssigt- i et ærligt skøn. Metoden og bogføring af det, kan du læse her:
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html
Husk at dine varer ikke bare er en udgift, men derimod et varelager så du har værdien af det lager med i dit 2013 regnskab - om de ligger i kontanter eller varer - er samme værdi i regnskabet, men det er klart at du så har færre kontanter i banken at købe computer for
vh