Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af computer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Nu er jeg i den uheldige situation, at min computer er så tæt på kaput, så bliver derfor nødt til at købe en ny.

Min plan har hele tiden været at købe den med de penge jeg har tjent gennem min lille virksomhed, men pga. varekøb er kassen lidt tom nu. Derfor har jeg overvejet, at få finansieret computeren, og betale lidt af hver måned.

Men må jeg overhoved det, og hvordan kan det praktisk lade sig gøre?

Kan jeg trække computeren fra evt, kommer både til at bruge den til min arbejde, men også privat.

Nogle gode råd, erfaringer eller andet, som I vil dele med mig? :-)

DBH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47

Du kan godt betale den over afdrag og må så håndtere momsen formentlig over flere omgang, da hvert afdrag vel så ha sin egen moms OG momsen SKAL du dele, så du kun tager momsfradrag på den % du bruger den firmamæssigt- i et ærligt skøn. Metoden og bogføring af det, kan du læse her:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Husk at dine varer ikke bare er en udgift, men derimod et varelager så du har værdien af det lager med i dit 2013 regnskab - om de ligger i kontanter eller varer - er samme værdi i regnskabet, men det er klart at du så har færre kontanter i banken at købe computer for

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ved afbetalingskøb skal momsen ikke deles ud på de enkelte afdrag (modsat eksempelvis leasingydelser).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:09

Henrik Koudahl:
Ved afbetalingskøb skal momsen ikke deles ud på de enkelte afdrag (modsat eksempelvis leasingydelser).
OK - så man får altså altid en fuld faktura ved købet og I så fald klart moms med det samme, stadigt delt i privat og virksomheds%.

Jeg tænkte i stil med mobiltelefoner hvor jeg mener mange køber ved at betale over 2 år sammen med abonnement hvor det vel er med moms på hvert "afdrag" - ex betaler 400 kr om måneden indtil den er betalt og så derefter 140 kr - men computer sælges sikkert ikke på samme måde - et der sikkert helt normal afdrag på købet (måske med en synlig rente så)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 17:37

Tak for svarende i 2. Det lyder som en lidt omstændig omgang. 

Tror jeg køber den som privat, og så hver måned trækker de penge ud, som computeren skal afbetales.

Eller vil det være smartere at købe den gennem min virksomhed, og det man kan spare, vil betale sig i forhold til besværlighederne?

Tror jeg kommer til at bruge den 20% til virksomheden, resten privat.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)