Tja. Nu findes der faktisk en del erhverv i Låsby, som klarer sig meget godt og med hæderlige metoder. Og det er en by i udvikling, godt hjulpet på vej af den nye motorvej. Så jeg er nu ikke så bekymret.
Henrik: Det er ligemeget om du siger det godt kan lade sig gøre at køre en virksomhed, navnet har stadig dårlig klang for nogen og det betyder noget i din markedsføring :)
Nu findes der jo mange slags virksomheder. Jeg synes i generalisere lige rigeligt. Men hvis du vil starte en lille butik, frisør e.l., så ligger de altså i Låsby til gavn for de lokale beboere, det kan da ikke være anderledes. Men hvis du vil slå dig ned som udlejer og udleje kælderlejligheder i kbh (fx.), så er det da rigtigt at Låsby ikke er et optimalt sted. Omvendt så tror jeg nu nok de fleste er klar over "hvor problemerne er". Der findes jo faktisk en del større virksomheder i Låsby som handler langt ud over bygrænsen og de klare sig da rigtig godt. Måske fordi dårlig omtale er bedre end ingen eller måske har det slet intet med det at gøre, jeg ved det ikke. Og man kan da ikke straffe hele byen pga. en mand. Og hvis man skal starte virksom som dækker hele landet, kan man jo vælge at fremhæve det ligger i Skanderborg kommune.... Firmaer som fx. AVK har vist ingen problemer med at sælge deres produkter ;o)
Men uanset er det stadig en by i kraftig vækst. Huspriserne er næsten fordoblet de sidste 3-4 år. Og der bygges en del nyt.