Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå at kunder beskylder mig for at ødelægge deres computer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Har lige oprettet et CVR nummer til et lille fritidsfirma hvor jeg agter at servicere private personers computer. Dvs. Der er ingen udgift for mig og det er kun fritid.

jeg har dog lidt en bekymring; scenarie: "kunde kommer med PC der har hardware fejl på grafikkortet. Den går ud efter ca en time, jeg fejlsøger og konstatere at grafikkortet bliver for varmt og defor slukker. Kunde bliver utilfreds og beskylder mig for at have ødelagt det."

Hvad kan jeg gøre for at forebygge det? Det er som sagt en 0-omsætningen virksomhed, og derfor skal der ikke ret mange penge i minus før det er en dårlig forretning.

Takker på forhånd.

Mvh.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 87
Fra  Pictu Skrevet kl. 09:46

Du kunne eventuelt lave en lille kontrakt som de bedes underskrive inden de overdrager computeren til dig :-)

Pictu.dk - Sammenlign fotografer på tværs af pris, anmeldelser og stilarter. Bestil online. Hurtigt og nemt.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:00

Du kan også bare gå i gang, og lade være at bekymre dig. So what hvis du bliver erstatningspligtig? Hvis du er uenig kan du jo lade kunden tage dig i retten og få en afgørelse på det.

Jeg har selv repareret folks computere mod penge før i tiden, og har aldrig oplevet noget sådant.

Du kan også tegne en forsikring imod sådanne skader.

Tilmeldt 24. Mar 13
Skrevet kl. 11:45

Morten

Virker det ikke lidt uprofessionelt, hvis man kommer som kunde?

Og hvis jeg bestemmer mig for det, skal den vel gennemses af en advokat for at sikre at den overholder loven :)?

Jørgen

Det er vel også kunden der sidder ved bevisbyrden hvis denne vil sagsøge mig?

Hvad hedder en sådan forsikring?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 12:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Luskebuks

Vi har drevet reparationsvirksomhed i ca. 20 år, hvor de 10 var med reparation af netop computere.
Problemet er tænkt men meget sjældent virkelighed.

I det tilfælde med grafikkortet kan du gøre som vi og andre reparationsvirksomheder gør, nemlig følgende:
Når kunden indleverer computeren med feks. en periodisk fejl tager du forbehold for eftervirkninger.
Du siger simpelthen til kunden at når maskinen adskilles og der måles på enheden kan den næsten defekte del blive helt defekt.
Og det er ikke dit ansvar og det accepterer næsten alle kunder, vi har aldrig haft problemer med det.

En anden og meget vigtige ting er at du selv kan komme til at forvolde skade på enheden, hvilket sker fra tid til anden.
Det kunne i samme tilfælde være at du kom til at ødelægge en connector eller andet og her gjorde vi kunden opmærksom på at
vi havde lavet en fejl, hvis produktet ikke skulle repareres, hvis produktet skulle repareres skiftede vi blot delen og BETALTE den selv.

I tilfældet hvor kunden ikke vil have lavet produktet feks. fordi det bliver for dyrt er det vigtigt du er ærlig og siger det som det er og de fleste af
vores kunder sagde mange gange: Pyt med det den er jo alligevel defekt.
Det værste er at skjule sandheden da den kan ramme dig hårdt.

Håber du kan bruge dette til noget fornuftigt.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 24. Mar 13
Skrevet kl. 13:08

Hej Bærbar.com

Jeg vil gerne sige rigtig mange tak for dit gode svar.

Det virker som om jeg ikke behøver være helt nervøs for, om folk skal komme med beskyldninger, hvis jeg bare siger hvis det er min fejl.

Igen, mange tak for dit svar!

Mvh.

Luskebuksen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)