Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

købt et domæne - kun for videre salg for øje

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 220
Fra  MPMG Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvordan er det med at købe et godt domæne navn og så vente på at der kommer nogen og vil købe det?

Jeg har fundet et domæne jeg godt vil bygge en hjemmeside op omkring. Jeg har konstateret at det er "optaget", men af en der kun har brugt det til at lægge et billede på nettet af sig på. Man kan intet på siden!

Jeg har skrevet til ham og spurgt om han er interesseret i at sælge og det er han, hvis jeg forklare ham hvad jeg vil bruge det til, så skal han nok komme med en pris.

Mit spørgsmål er må han "spærre" et domæne kun for videre salg for øje? - er der ikke noget med at han kan blive tvunget til at sælge det eller overdrage det, hvis et firma eller lign. vil bruge det til noget fornuftigt

Forstår I hvad jeg mener?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 09:33

Mads Grønning:

Hej Amino

Hvordan er det med at købe et godt domæne navn og så vente på at der kommer nogen og vil købe det?

Jeg har fundet et domæne jeg godt vil bygge en hjemmeside op omkring. Jeg har konstateret at det er "optaget", men af en der kun har brugt det til at lægge et billede på nettet af sig på. Man kan intet på siden!

Jeg har skrevet til ham og spurgt om han er interesseret i at sælge og det er han, hvis jeg forklare ham hvad jeg vil bruge det til, så skal han nok komme med en pris.

Mit spørgsmål er må han "spærre" et domæne kun for videre salg for øje? - er der ikke noget med at han kan blive tvunget til at sælge det eller overdrage det, hvis et firma eller lign. vil bruge det til noget fornuftigt

Forstår I hvad jeg mener?

Hvis det er et .dk domæne, så må man ikke købe med videresalg for øje. Så har du dokumentation på det fra nuværende ejer, så kan du prøve at sende en klage afsted til domæneklagenævnet og forsøge at få dem til at gøre det til din fordel og tildele dig domænet.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 09:57

Når du skriver: "Jeg har fundet et domæne jeg godt vil bygge en hjemmeside op omkring." lyder det som om at din idé stadig er på tegnebrættet.
Jeg spår dig ikke de store chancer for at kunne overtage domænet ved en klagesag, medmindre du har et produkt eller virksomhed der tydeligvis har større nytte af domænet end den nuværende ejer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:01

Hvis bare han bruger domænenavnet til e-mail, er det nok til at domænet er i brug og du ikke kan få det igennem en domæneklage.

At du kommer med et tilbud er ikke lig med at han kun opretholder domænet med videresalg for øje.

På http://www.domaeneklager.dk/ kan du evt. kigge efter en afgørelse på en tilsvarende klage.

Vær opmærksom på at en domæneklage tager ca. 6 måneder, så det er ikke løsningen, hvis du skal bruge domænet her og nu.

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 220
Fra  MPMG Skrevet kl. 16:34

Jeg kan købe domænenavnet for den nette sum af 20.000 plus moms. Jeg tror jeg lige så stille glemme det hele, og koncentrere mig om mine andre projekter. Gider ikke at bruge tid og kræfter på domæneklagenævnet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)