Hej Amino Hvordan er det med at købe et godt domæne navn og så vente på at der kommer nogen og vil købe det? Jeg har fundet et domæne jeg godt vil bygge en hjemmeside op omkring. Jeg har konstateret at det er "optaget", men af en der kun har brugt det til at lægge et billede på nettet af sig på. Man kan intet på siden! Jeg har skrevet til ham og spurgt om han er interesseret i at sælge og det er han, hvis jeg forklare ham hvad jeg vil bruge det til, så skal han nok komme med en pris. Mit spørgsmål er må han "spærre" et domæne kun for videre salg for øje? - er der ikke noget med at han kan blive tvunget til at sælge det eller overdrage det, hvis et firma eller lign. vil bruge det til noget fornuftigt Forstår I hvad jeg mener? |
Mads Grønning:Hej Amino
Hvordan er det med at købe et godt domæne navn og så vente på at der kommer nogen og vil købe det?
Jeg har fundet et domæne jeg godt vil bygge en hjemmeside op omkring. Jeg har konstateret at det er "optaget", men af en der kun har brugt det til at lægge et billede på nettet af sig på. Man kan intet på siden!
Jeg har skrevet til ham og spurgt om han er interesseret i at sælge og det er han, hvis jeg forklare ham hvad jeg vil bruge det til, så skal han nok komme med en pris.
Mit spørgsmål er må han "spærre" et domæne kun for videre salg for øje? - er der ikke noget med at han kan blive tvunget til at sælge det eller overdrage det, hvis et firma eller lign. vil bruge det til noget fornuftigt
Forstår I hvad jeg mener?
Hvis det er et .dk domæne, så må man ikke købe med videresalg for øje. Så har du dokumentation på det fra nuværende ejer, så kan du prøve at sende en klage afsted til domæneklagenævnet og forsøge at få dem til at gøre det til din fordel og tildele dig domænet.