Jeg bliver ofte kontaktet af bloggere som gerne vil have nogle varer mod at skrive lidt på deres blog. Lige så ofte søger de goddiebags til events som ikke omhandler mine produkter, men hvor de så lover "omtale" mod gratis snoller. Jeg har mere end svært ved at vurdere værdien af disse arrangementer, så måske er der nogen der kan komme med nogle gode råd/regler for hvad man generelt bør sikre sig, eller få med i aftalerne, så det ikke blot er penge ud af vinduet ? Selv tænker jeg at f.eks et permanent link fra en velbesøgt blog kunne være en ting - men igen, hvad værdi har det ? 100 kr - 2000 kr eller kan man ikke måle det sådan. Blot at levere slikket sammen med 100 flyers ( der måske ligger gemt væk i et hjørne) tror jeg selv har nul værdi :) Lad mig høre hvad i tænker om emnet generelt, og som sagt gode tips - set fra yders side.. |
hvis du vil ha' fuld udbytte af andres events, bør du selv være til stede med en stand med reklamer.
Salgsværdien af blogindlæg er som regel lille og vil have en kortvarig effekt på besøgstallet, men er seo-mæssigt en rigtig god idé, da det kan give nogle gode stærke indgående links. I mine øjne er en god lang artikel med billeder og et link på en velbesøgt blog mindst et par hundrede kroner værd.