Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leaset bil i virksomhed. Leje til privat.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Brødsgaard Byggeri Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

En lørdag aften blev brugt på at kigge lidt på nettet efter en ny mulig bil til privat brug.

Og så fik jeg tanken….

Må/kan man lease en personbil, i dette tilfælde i en byggevirksomhed, og så leje den, til privat brug, af virksomheden?

Altså virksomheden betaler udbetalingen og den månedlige leasingudgift. Og lejer den så ud. Her med en leje der er tilsvarende leasingudgiften.

Og hvis dette er muligt. Skal lejen vel være med moms

Og i sidste ende er det på nogen måde en fordel eller vil det blot give en del ekstra bogføring mv. Uden nogen skattemæssig fordel.

Ovenstående er blot en tanke og jeg kan ikke finde for eller i mod.

Håber på lidt indspark.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 08:13

Det er smartere at blive beskattet af fri bil. Derved betaler firmaet for driften og købet. Firmaet køber bilen og du bliver beskattet.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13

Det lyder som en nulløsning med ren adm. Firmaet får en udgift at fradrag og købs moms - men lejer så bilen ud til helt samme (og alt andet ville være snyd) pris til dig, og får helt samme beløb i indtægt og helt samme salgsmoms - alt går i 0 og din udgift bliver totalt samme som hvis du lejede den selv direkte med moms og alt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)