Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskudskonto

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal opgøre min indskudskonto ved start af udlejning af erhvervsejendom, hvor ejendommens offentlige værdi er 4,500,000 kr. og gæld der eksisterer i ejendommen er 2,600,000 kr. Af købsprisen blev 234,000 kr. givet som gave, som derfor indgår som mellemregningskonto, men jeg ved ikke om de to ting er selvstændige størrelser ?

Er min indskudskonto så :

A. 4,500,000 kr.

B. 1,900,000 kr.
C. 1,666,000 kr.

Jeg har i løbet af året købt en anden ejendom, skal jeg osgå tælle den med i samme år, den er også erhvervet i opstartsåret.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 23:57

Du skal bruge den kontante anskaffelsessum ved ejendomme. Derfra skal du fratrække gælden.
http://www.tax.dk/jv/cc/C_C_5_2_9_3.htm

Jeg vil foreslå dig at få en revisor indover, hvis du ikke er helt inde i VSO og KAO. Jeg kan hjælpe :) send mig en PM eller mail thomas_2510@msn.com
Mvh
Thomas Jørgensen
Revisor HD(R)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 00:00

http://www.tax.dk/jv/cc/C_C_5_2_5_3.htm
Og lidt om indskudskontoen også. Det er stort set samme princip som kapitalafkastgrundlaget bortset fra ejendom til offentlig vurdering eller kontant anskaffelsessum

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 00:09

Derudover vil jeg sige B. Det er aktiver fratrukket gæld.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)