Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banker med API adgang - sikker handel mellem private

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften Aminoer

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at få opsat online/sikker handel på min hjemmeside, hvor private kan købe og sælge bøger.

Såfremt jeg selv vælger at stå for deponeringen af pengene mellem køber / sælger, vil jeg få brug for automatisk at kunne overføre sælgers andel fra min bankkonto (hvortil køber har betalt med DK) når køber har modtaget pakken.

For at dette skal kunne lade sig gøre, må det betyde at jeg skal kunne lave en API opkobling til min netbank og gennemføre transaktionen den vej igennem. Er der nogle der har erfaring med dette, og ved hvilke banker der tilbyder denne mulighed? Indtil videre har jeg kun fundet at Danske Bank har en form for API.

Alternativet er at bruge Ewire, hvis hjemmeside og priser jeg finder meget uoverskuelig. Nogle der har erfaring med dem, eller kender til lignende systemer?

Mvh. Rasmus

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:55

Danske Banks business online er en fin løsning.

Hvis nogen har konkret erfaring med deres API hører jeg gerne fra dem.

Men Business Online kan tage filer med betalings-info og kan generere kontoudtog-filer med udvidede adviseringer.

Der er dog det manuelle element idet man skal logge på dagligt for at importere og eksportere filer - som man jo helst er fri for.

Hvis nogen kender en bank som dagligt kan sende bankkontudtog ud som CSV via mail eller FTP eller lign, så vil jeg gerne høre om det !

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 19:35

Hej Jørgen

Udover business online har danske bank jo faktisk også Et API som kan integreres med visse økonomisystemer (ved dog ikke hvilke, men måske economics). Det skulle gøre processen fuldautomatisk, så vidt jeg forstår det.

Se også her : http://www-2.danskebank.dk/Link/api 

Gad dog også godt høre om nogle havde erfaring med det, ved hvilke økonomisystemer der understøtter det, eller vidste hvad der ellers findes af løsninger derude.

Mvh. Rasmus

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:48

Problemet med Danske Banks APi er at det er et windows program og at det kræver man udvikler på en Microsoft platform.

Hvis nogen kigger på danske banks api og tror de kan finde ud af det må de gerne give mig en PM med henblik på samarbejde.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)