Hej derude! Jeg er ved at oprette et ApS. Har kastet mig ud i det selv, og mangler blot af få underskrevet kapitalforholdet på Webreg af min bank. Jeg har deponeret 50.000 kr. til en oprettet bankkonto i selskabets navn. Min ret forvirrede bankrådgiver fabler nu om hun skal bruge et kodeord for at underskrive kapitalforholdet på bankens vegne - kan det virkelig passe? På forhånd mange tak! |
Det nemme var vel først at opklare via bankrådgiveren hvad det er for et kodeord, om det er noget hun vil ha af dig men rigtigt mange banker ville ikke køre den process det er at bekræfte kapital i nystiftet ApS.
De skal igennem et ganske besværlig procedure med en speciel ID bekræftelse (en bank nemID om du vil) som skal komme fra højt i banken, for at undgå alle kan gøre det (mig bekendt fælles i alle banker). Det kan være det du opfatter som kode ord. Det er korrekt at hun ikke bare selv lige trykker på en knap eller sender en mail
Ofte vil der følge et gebyr med for at få det bekræftet i bank - lidt i stil med hvis man stifter via et af de mange selskaber der billigt stifter for en - men find ud hvad det er for en kode, og om det er noget du skal skaffe.
god vind med det
John H