Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import inden importerklæring?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg vil lige starte med, at sige at jeg har fået rigtig meget hjælp af mange hjælpsomme herinde. Alligevel har jeg endnu et spørgsmål.

Jeg er så småt ved at være klar med lancering af min virksomhed, jeg har liget fået mit cvr nummer. Nu skal jeg til at importere. Jeg har allerede købt nogle vare for mine egne penge for en uges tid siden, for at være sikker på at produktet levede optil det forventede.

Er det noget jeg kan få told og moms tilbage for og så sælge igennem virksomheden eller er det bare ærgerligt? (lille ordre, men lidt har også ret)

Hvordan fungere det med en import erklæring? Ja det kan måske virke som et dumt spørgsmål, men hvordan dælen funger det.. Når jeg bestiller hjem får jeg så leverandøren til, at skrive mit cvr. nummer og virksomhedsnavn med ordren så de kan se at det er til en virksomhed, eller hvordan kommer jeg uden om moms?

Det kan også være jeg har misforstået noget, men det jeg selv bestilte hjem, som privat kom der cirka 50 % oveni, men jeg har snakket med skat og på mit produkt er der kun 4,5 % told. vil 4,5 % så ikke være det eneste der kommer oveni?

Venlig Hilsen

Mikkel Dissing

Tilmeldt 18. Mar 13
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 16:55

Var der ingen der kunne være behjælpelige her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46698
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05

Du må slet ikke importere noget til videresalg - som test eller andet - som privat. Du skal ha CVR OG du skal være IMPORTREGISTRERET 

Told kan og bør stoppe alle varer der er købt med videresalg for øje, men ellers er det bare at betale moms og told ved ankomst inden og håbe alt går vel fordi det ses som noget til dig selv. Du må IKKE videresælge dem så

Når du opgiver dit CVR og får det på pakken gerne sammen med kopi af regningen fra leverandøren, får du ikke moms på - MEN du skal indberette og angive IMPORTMOMS ellers får du vrøvl og bod

Læs også lidt mere om import i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html og i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 13
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 17:10

Tak for dit svar. De varer jeg har købt privat må jeg heller lade blive private så :)

Det virker til at være en rigtig god og hjælpsom blog du har!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17

Mikkel288:
De varer jeg har købt privat må jeg heller lade blive private så :)
ja det er nemmest. Var det fra EU kunne du tage dem ind, men da man slet intet må importere til videresalg, så må de ikke sælges videre som udgangspunkt og du vil generelt jo også skulle betale moms, men er det bare lidt testvarer, er det jo også til at leve med

Ellers skal du se om du kan ændre det hos dem du importerer fra så det kommer til at stå under dit CVR. Så længe du har betalt den korrekt moms, er skaden ved at ha dem (hvis det er småting) i selskabet nok ikke stor - Det må så købe dem af dig til fuld pris som er inkl moms (men ikke trække momsen, så hvis de koster 1250 kr inkl moms går de ind i selskabet med 1250 kr uden nogen købsmoms)

vigtigt fremover altid at opgive CVR nummer og kræve det anført på pakken sammen med kopi af faktura, det underletter gangen hos told meget + at sikre korrekt vlies toldnummer ved alle bestillinger

god vind med det

Tilmeldt 18. Mar 13
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 17:26

Mange tak for hjælpen!

Jeg havde ikke noget CVR-nr dengang, der er bare tale om testvarer til 4.000 kr (inklusiv moms). det er sagtens noget jeg kan bruge privat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15

Mikkel288:
det er sagtens noget jeg kan bruge privat.
Det er jo så en lykkelig løsning - God vind med dit CVR

vh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)