Hej alle Jeg vil lige starte med, at sige at jeg har fået rigtig meget hjælp af mange hjælpsomme herinde. Alligevel har jeg endnu et spørgsmål. Jeg er så småt ved at være klar med lancering af min virksomhed, jeg har liget fået mit cvr nummer. Nu skal jeg til at importere. Jeg har allerede købt nogle vare for mine egne penge for en uges tid siden, for at være sikker på at produktet levede optil det forventede. Er det noget jeg kan få told og moms tilbage for og så sælge igennem virksomheden eller er det bare ærgerligt? (lille ordre, men lidt har også ret) Hvordan fungere det med en import erklæring? Ja det kan måske virke som et dumt spørgsmål, men hvordan dælen funger det.. Når jeg bestiller hjem får jeg så leverandøren til, at skrive mit cvr. nummer og virksomhedsnavn med ordren så de kan se at det er til en virksomhed, eller hvordan kommer jeg uden om moms? Det kan også være jeg har misforstået noget, men det jeg selv bestilte hjem, som privat kom der cirka 50 % oveni, men jeg har snakket med skat og på mit produkt er der kun 4,5 % told. vil 4,5 % så ikke være det eneste der kommer oveni? Venlig Hilsen Mikkel Dissing |
Var der ingen der kunne være behjælpelige her?