Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping webshop med flere leverandører, hvordan ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg sidder og leger lidt med en ide, men jeg har nogle problemstillinger jeg ikke helt ved hvordan man løser på den mest praktiske måde, hvilket jeg tror nogle af jer godt kan hjælpe med.

Tanken er at jeg kommer til at have flere forskellige leverandører med deres forskellige produkter på webshoppen. Tanken er at de selv har lagerbeholdningen og selv bestyrer deres produkter på shoppen, lad os som eksempel sige at leverandøren selv laver tøj og sælger dette via shoppen. Så søger han selv for at ligge produkterne op med billeder tekster og hvad der hører til. Meningen med det hele er lidt at hver leverandør har en lille shop på siden, hvertfald set fra backenden af.  

Leverandøren står selv for at få godkendt de ordre der kommer på deres produkter, og få afsendt produktet til kunden. 

Tanken bagved er at kunne give muligheden for nogle upcomming kreatører muligheden for at få deres ting solgt på nettet uden de skal ud og ofre i en webshop selv. Men har muligheden for at blive vist sammen med andre. Samt at det ikke kommer til at koste noget / kun lidt som opstart, så risikoen er lille, og derved en win win. De skal kun styrer deres produkter, hvorimod jeg styrer siden. 

Og derfra kommer der nogle problemstillinger (Eller dur sådan en tilgang slet ikke ?):

Hvor meget avance burde / kan jeg tage i forhold til at jeg ejer siden ?

Kan jeg godt kun udbetale penge i slutningen af måneden ?

Hvordan burde en ordre der indeholder produkter fra to forskellige(eller flere) behandles ?

Kan en shop overhoved laves på denne måde?

Håber der nogen der kender noget til det, og har lyst til at hjælpe mig!

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nicklas.

Kan fortælle at jeg hjælper et projekt, med samme koncept som dit. Vi har kørt den i et par måneder efterhånden. Men men men.

Det er min erfaring at når folk selv styrer deres "shop", gennem vores/dit system, kan det skabe et kæmpe problem for dig og din side. 2-5 gange hvor en Vendor, "glemmer" at sende varen ud til sin kunde, eller kunden har problemer med reklamationer, så falder alt risen tilbage på dig og du kan intet stille op. Det kræver at man finder nogle seriøse og drevne Vendors, men disse har oftest selv en yderst funktionel webshop.

Der er et marked for det ja. Men det kræver benhårdt arbejde, både for at skabe et grundlag og kundeflow der er attraktivt nok til at de gode forhandlere joiner dit site, men også for at holde forhandlerne i ørerne.

Du kan tjekke (www.prezzoshop.dk), så kan du se konceptet.
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)