Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero slutbalance 2013 > 2014 + faktura dato vs årsregnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vil gerne igang med/skifte til Dinero  Jeg ikke har den helt store efaring med bogføring og håber der måske noget der kunne gøre mig lidt klogere mens jeg venter på at få en revisor på.

1) Har ikke styr på vores slutbalancen for 2013 endnu, men vil gerne igang med Dinero nu/2014. Så vidt jeg kan se kan slutbalancen i regnskabsåret 2013 tilføjes/ændres pi regnskabsåret 2014 på et senere tidspunkt? Korrekt forstået?

2) Har i dag (jan 2014) modtaget en elregning for forbrug i 2013. Den skal vel i regnskabsåret 2013. Hvordan gøres det korrekt (i Dinero)? For at teste har jeg prøvet at oprette et køb i regnskabsåret 2013 med en dato i 2014, men får en fejlmeddelse der hedder "Fejl Bilaget skal ligge indenfor det aktive regnskabsår".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12

Dinero support må tage 1 men 2: Du kan ikke lægge regninger fra 2013 ind i et 2014 regnskab - det giver jo udgift og moms i det forkerte år. Elregningen skal du ha med i dit 2013 regnskab da det jo er forbrug i 2013 - så 2013 regnskab og en 2013 dato - men læg den god ind sammen med det andet du har i det andet program så du ikke har noget 2013 i et andet program og så en elregning i et dinero 2013 regnskab

Det er altid faktura dato/arbejdets udfærelse/levering som afgør dato for bogføring. Ikke om den er betalt eller ikke . læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/sker-bogfring-pa-faktura-dato-eller-ved.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:05

Hej John. Tak for hurtigt svar og godt link.

Hmm ift årsregnskab er jeg lidt forvirret..

Hvis vi nu bare antager at jeg osse har lavet mit regnskab i Dinero i 2013.

Jeg modtager så en regning/faktura angående elforbrug i 2013. Datoen på den faktura er dog 7 jan 2014.
Det er så datoen jeg skal skive i regnskabsprogammet/Dinero under køb(?). Men på den måde kommer den vel i regnskabsprogarammet til at hører med i årsregnskabet for 2014 og ikke 2013 som jeg tænker den skal da elforbruget vedrører 2013 (trods fakturadato i 2014)

Siger du så at fordi datoen er i 2014 så hører den til i regnsakabsåeret 2014? Mener ellers at en revisor jeg talte med forklarede at det ikke er datoen der er afgørende med hvornår udgiften arbejdet reelt hører til så at sige. I dette tilfælde klart 2013 selvom det først er faktureret i 2014. Det er jo afgørende ift hvad man ender med at betale i skal af et evt overskud.

Gir det mening, hvad jeg siger? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17

nej jeg er enig med din revisor - hvis fakturaen siger, at arbejdet er udført i 2013 så hører den til 2013 uanset dato. Du kan også ha fakturaer der hører til flere år, hvis du ex betaler i august 2013 for noget abbonnement der løber over 2013 til august 2014 - så afsætter man halvdelen og tager halvdelen ind som udgift når man når til 2014

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)