Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S Eller IVS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer.

Jeg står og skal stifte selskab nu her. For at få så lean en opstart som muligt har vi tænkt os at oprette I/S. Hvis virksomheden viser sig bæredygtig har vi (2) tænkt os skifte selskabsform enten til ApS eller IVS, hvor driftselskabet er ejet af 2 holdingselskaber. Er denne baglænse process besværlig/mulig?

Mvh Kristoffer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06

IVS kan ikke stiftes ud fra I/S og et nyt I/S vil det ofte være lettere at lukke og så nystifte holding og drift selskaber - der er masser om formerne her på amino eller i min indholdsfortegnelse som i signaturen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 13
Skrevet kl. 21:56

Hej john,

Mange tak dit svar. Jeg har læst dine mange gode blogs. Er dette forstået rigtigt.

Hvis vi vælger at stifte I/S nu og senere ønsker at overgå til anden selskabsform med dertilhørende holding kræves der: oprettelse af Holding samt ApS/IVS der køber (eller hvad gør man??) det eksisterende I/S? Nu hvor I\S ikke kan skifte form.

Mvh Kristoffer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04

Overordnet ja. Der er ingen mulighed for at ændre I/S til IVS.

Til ApS KAN det lade sig gøre - men ofte/oftest tror jeg -  vil det være billigere/nemmere at lukke I/S ned, lave regnskab og stifte så ApS eller IVS eller kombi - med eller uden holding. Det er ikke I/S de køber - det gør regnskabet op og sælger aktiver osv til det nye selskab og lukker så - (og beskattes så hos ejerne som bør ha ejeraftale

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 13
Skrevet kl. 23:31

Mange tak for din vejledning!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)