Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.shopguard.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen der kender til ovenstående system? Evt. har erfaring med systemet eller lignedne systemer. Syns ideen er rigtig god, men synes ikke jeg kan finde så meget info omkring systemet.

Hans
CineMagic

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:10

Hans Lambert Pedersen:

Hej Aminoer

Er der nogen der kender til ovenstående system? Evt. har erfaring med systemet eller lignedne systemer. Syns ideen er rigtig god, men synes ikke jeg kan finde så meget info omkring systemet.

Hans
CineMagic

Hej .. Det er uden tvivl en god ide, var selv igang med at lave et tilsvarende system for 1 års tid siden, men fik afvide af datatilsynet at det var ulovligt, da det kun var tilladt at have interne registre, men disse måtte ikke deles med andre, da man dermed kunne fratage forbrugere rettigheden til at handle på nettet eller sådan noget i den stil, det var i hvertfald ulovligt at gøre. Men det kan være de har fundet en smutvej i lovgivningen, det skal jeg ikke kunne sige... PS. jeg har aldrig hørt om shopguard

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 10:02

Hej,

Ja, det er rigtig at man kan få problemer med datatilsynet med den slags systemer... Men det der er lidt interessant er jo at de ikke gemmer persondata, men kun adresser. Dvs. du checker om adressen er indmeldt af andre butikker som en der har været problemer med i forbindelse med en handel. Mon ikke det er lovligt?

Et problem er dog at det jo ser ud til, at en adresse registrering er "for altid". Så hvis den "dårlige" kunde flytter og en anden overtager adressen, så fremgår det ikke af systemet. En anden ting kan være en ukorrekt registrering. Kun butikker kan fjerne registreringer igen, men er det mon altid butikken der har ret? 

Men umiddelbart ser det da ud til at være et system, som kan bruges som een af de metoder, man kan bruge til at checke en ordre. Men ikke noget der kan stå alene... I.flg. deres betingelser skal man have deres logo på ens hjemmeside hvis man vil benytte servicen. Kan det mon have negativ effekt på de 99.9% troværdige kunder? F.eks. bekymring om endnu en registring eller lign.?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:18

Henrik Krogh:

Hej,

Ja, det er rigtig at man kan få problemer med datatilsynet med den slags systemer... Men det der er lidt interessant er jo at de ikke gemmer persondata, men kun adresser. Dvs. du checker om adressen er indmeldt af andre butikker som en der har været problemer med i forbindelse med en handel. Mon ikke det er lovligt?

Det tror jeg næppe, da du dermed stadig lukker nogle ude fra fællesskabet og det må man ikke hvermindre de har en dom for det, det var ihvertfald det jeg fik afvide.. men kan selvfølgelig være det har ændret sig over det sidste års tid.

Et problem er dog at det jo ser ud til, at en adresse registrering er "for altid". Så hvis den "dårlige" kunde flytter og en anden overtager adressen, så fremgår det ikke af systemet. En anden ting kan være en ukorrekt registrering. Kun butikker kan fjerne registreringer igen, men er det mon altid butikken der har ret? 

Men umiddelbart ser det da ud til at være et system, som kan bruges som een af de metoder, man kan bruge til at checke en ordre. Men ikke noget der kan stå alene... I.flg. deres betingelser skal man have deres logo på ens hjemmeside hvis man vil benytte servicen. Kan det mon have negativ effekt på de 99.9% troværdige kunder? F.eks. bekymring om endnu en registring eller lign.?

Jeg ville ihvert fald aldrig drømme om at sætte deres logo på min side, der vil simpelthen smutte for mange fordi de ville være bange for at blive blacklistet

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:31

Hej

Ja, der er nogle problemer med hensyn til systemet i forhold til logo, og i forhold til lovgivningen. Men da systemet er forholdsvis nyt, vil jeg da tro at firmaet er lydhør overfor kritik og eventuelle rettelser i deres betingelser.

Hvis en kunde får at vide at han/hun ikke kan handle i butikken fordi de er "dårlige kunder" kan de skrive til shopguard og få oplysninger på det firma der har blacklistet dem og eventuelt få trådende redt ud.

Med hensyn til om det er lovligt eller ej, så minder systemet vel lidt om RIBERS, hvilket jo er lovligt.

Ved godt at det kan have en effekt på de 99 % fornuftige kunder, men med den rette omtale og det rette benarbejde ville man måske kunen få systemet til at virke mere som et kvalitets stempel, evt sige at det kun er btikker der har e-mærket der kan benytte systemet eller lignende. Bare et forslag.

Synes det er et problem at man på en side har e-mærket, som giver kunderne stor sikkerhed, men at det ikke tager hensyn til virksomhedens sikkerhed. Hvorfor ikke lave et system som kan gøre begge dele? Shopguard sikre jo også forbrugerne mod svindel med dankort.

Efter hånden er omsætningen i de danske internetbutikker samlet set så stor, at der må/skal være midler til at lave et sådan system. ShopGuard er ikke et fuldendt system, men det er da et skridt i den rigtige retning. At der sættes fokus på problemet er i hvert fald positivt.

Selvom et system eventuelt skulel være på kanten af loven, kunen det jo være interessant at se, hvad der ville ske hvis tilstrækkeligt mange butikker benyttede systemet. Der må jo så være nogen der kan få øjnene op for problemet.

Hans
CineMagic

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)