Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

penge ud af vinduet - fragten skal hæves...

Side 6 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er det mig som er gået glip af noget, men jeg kan ikke lige få øje på de store prisstigninger hos Post danmark som der nævnes i denne tråd.

Efter d. 1. januar er listeprisen for en pakke på 1 kg. (fra firma til privat såfremt man har en virksomhedsaftale) kr. 54,00. Det er ikke mange kroner mere end den koster i år og så opnår man som virksomhed en (omend beskeden) rabat afhængig af hvor mange pakker man sender pr. år.

I joybox.dk gennemfakturerer vi portoen så kunden betaler den faktiske pris og det er næppe de 4 kroner mere eller mindre der er afgørende.

LarsQ.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:18

En pakke mellem 0-1 kg stiger med 6 kroner. Det er da en voldsom stor stigning synes jeg. Værre endnu er at det stiger endnu mere for dine kunder at sende returvarer tilbage til dig hvis de vil forsikre og sende som pakke.... de kommer til at skulle give 70 kr. så vidt jeg husker. Dvs. at det alt i alt bliver en halvdyr fornøjelse for kunderne....

Mht. hvorfor det er billigere at sende som erhvervspakke: Når Post Danmark bringer ud til virksomheder er de sikre på at pakken kan modtages af nogen i dagtimerne. Dermed skal pakken ikke anmeldes til senere afhentning og bringes tilbage til en postbutik, registreres igen osv. Derudover har posten som regel mere med ud til virksomhederne. Det koster dem derfor mindre arbejdstid og ressourcer at bringe erhvervspakker ud :·) Vi tager i dag 32 kr. for en erhvervspakke og 48 kr. for en privatpakke - så det er da en forskel!

Mange hilsener Helle 

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:03

Jeg ved godt det her er en "gammel" tråd, men jeg vil egentlig også gerne komme med et indspark: Vi har valgt at tage konsekvensen af Postdanmarks prisstigning og tage de, det koster at sende en pakke. 85% af vores pakker vejer over et kg - derfor bliver prisen 57 kroner uanset, hvad man køber for - betyder det at kunderne svigter, ja så skal vi ikke drive netshop.

Det koster at have lager, det koster at have medarbejdere, annoncering, webløsninger, betalingsløsninger mv. koster også og hvis vi så oveni selv skal æde portoen (som vil løbe op i et tab af overskud på adskillige 100.000 kroner årligt), så er der ingen idé i det for os. Vi er først lige selv begyndt at hæve "løn" (som bestemt er beskeden), og den har ingen af os råd til at undvære længere efter to år uden indtægt.

Vi har heldigvis fået fysisk butik nu, og som mor-og-barn også skriver, så er den langt billigere i drift end webshoppen. Og vi sælger langt mere der, eftersom der rent faktisk er meget bedre muligheder for at lave mer-salg og være i dialog med kunderne.

-------

Anne

medejer af Eviggladogtusindben.dk - børnetøj med mere 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:11

Hej Anne

Sejt at I også har taget konsekvensen!!! Det kan godt være tråden ikke er helt ny mere - men den er om end andet endnu mere aktuel nu, end den har været før, med de nye stigninger som træder i kraft pr. 1. januar.

Jeg er sikker på at det nok skal gå - og lur mig om vi ikke følger efter i løbet af de første måneder på året. Det håber jeg i hvert fald at vi kommer til. Du har fuldstændig ret i at der ikke er noget ved at drive en virksomhed, som kører med de minustal som fragten kan give.

Jeg er sikker på at mange flere vil følge efter når de får kigget på årsregnskaberne :·)

Rigtig god jul og godt nytår - og skriv endelig når i kan se hvordan kunderne har reageret på det hele :·)

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:25

Hej Anne

Jeg vil også sige tillykke med beslutningen - det er lige præcis dette vi andre bør og skal gøre for at kunne drive en rentabel forretning fremover.

Håber du vil skrive hvordan kunderne tager i mod den nye portopris.

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 23:49

Jeg sidder her og ser alle som har PostDanmark og deres priser....

Hvorfor skifter man ikke til et andet fragt firma?

GLS - UPS - eller hvad ved jeg... Er der nogen der har undersøgt prisen? og samlignet med alle de andre?
Og tror altså ikke at servicen er så meget dårligere end Postdanmark, og at pakkerne bliver leveret senerene end postdanmark....

Men ved det ikke, nogen som har erfaring med dette?

Mvh.

Martin Leinstein

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 23:57

GLS :

Fem størrelser – fem priser

Det afhænger af størrelsen! GLS Denmark beregner pakkepriser for forsendelse via Pakke Shop ud fra pakkestørrelsen og ikke vægten. Det fører til fem forskellige prisklasser – fra XS (extra small) til XL (extra large) – uafhængigt af vægten. Pakkestørrelsen bestemmes hurtigt og nemt med et målebånd.

Priser GLS Danmark

Pakke mål Længste side + korteste side Priser Danmark 
XS-pakke max. 35 cm 46,00 
S-pakke max. 50 cm 48,00 
M-pakke max. 65 cm 60,00 
L-pakke max. 80 cm 86,00 
XL-pakke max. længde 200 cm 95,00

Her er en oversigt over prisen på Post Danmarks mindste pakker:

Priser 2008 som har erhversaftale med postdanmark

Højst 1 kg : 54,00
Højst 5 kg : 57,00
Højst 10 kg : 73,00
Højst 15 kg : 108,00
Højst 20 kg : 117,00

Syntes priserne er utrolig høje...? kan det virklig være rigtigt?

Ved ikke hvad som er bedst? har ikke kunne finde priser som kunne bruges til noget fra UPS

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 02:44

Stein...

Det er desværre ikke holdbart at sende med GLS, eller UPS, idet deres netværk ikke er gearet til privatmennesker... GLS er på vej til det, med deres pakkeshops, men det er simpelthen stadig for bøvlet for at det vil give en fair service overfor sine kunder... 

Fra Bjæverskov
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:35

Scannet har jo lavet en genial aftale med GLS. GLS kommer og afhenter pakkerne hos dig, og kunden vælger selv hvor henne de vil hente pakken. Jeg har selv købt en del over nettet og er rent ud sagt skide træt af postdanmark. Hvis man ikke er hjemme den dag den endelig beslutter sig for at komme med pakken, så sender de et brev om at man kan afhente pakken på posthuset, og det får man først dagen efter.

GLS løsningen er også meget billigere end Postdanmark, næsten halv pris, så vidt jeg husker. Grunden til at jeg ikke benytter den (endnu) er at der skal en hvis volumen til. Mere end 300 pakker om året.

Men det ville da være rart med et konkret alternativ til Postdanmark...

Link til Scannet: http://www.scannet.dk/shopsystem_gls.asp

Jesper N. Jepsen:

Stein...

Det er desværre ikke holdbart at sende med GLS, eller UPS, idet deres netværk ikke er gearet til privatmennesker... GLS er på vej til det, med deres pakkeshops, men det er simpelthen stadig for bøvlet for at det vil give en fair service overfor sine kunder... 

Som kunde vil jeg faktisk hellere selv vælge hvor og hvornår jeg kan hente min pakke, for jeg er næsten aldrig hjemme når Postdanmark.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 00:31

Jesper Schneider Christensen:
GLS løsningen er også meget billigere end Postdanmark, næsten halv pris

Hvor har du det fra??

Jeg modtog mit tilbud fra dem i sidste uge, og FUCK "undskyld sproget" hvor blev jeg skuffet. Ved estimeret forsendelses antal på 6000 pakker pr år, var prisen 49 kr. for 1-5 kg. pakkerne. Her gik jeg og troede GLS var på vej med et "billigere" alternativ, så det var dælme kedeligt. Jeg kan få samme pris hos postdanmark.

Jimmy

Side 6 ud af 8 (75 indlæg)