Måske er det mig som er gået glip af noget, men jeg kan ikke lige få øje på de store prisstigninger hos Post danmark som der nævnes i denne tråd. Efter d. 1. januar er listeprisen for en pakke på 1 kg. (fra firma til privat såfremt man har en virksomhedsaftale) kr. 54,00. Det er ikke mange kroner mere end den koster i år og så opnår man som virksomhed en (omend beskeden) rabat afhængig af hvor mange pakker man sender pr. år. I joybox.dk gennemfakturerer vi portoen så kunden betaler den faktiske pris og det er næppe de 4 kroner mere eller mindre der er afgørende. |
En pakke mellem 0-1 kg stiger med 6 kroner. Det er da en voldsom stor stigning synes jeg. Værre endnu er at det stiger endnu mere for dine kunder at sende returvarer tilbage til dig hvis de vil forsikre og sende som pakke.... de kommer til at skulle give 70 kr. så vidt jeg husker. Dvs. at det alt i alt bliver en halvdyr fornøjelse for kunderne....
Mht. hvorfor det er billigere at sende som erhvervspakke: Når Post Danmark bringer ud til virksomheder er de sikre på at pakken kan modtages af nogen i dagtimerne. Dermed skal pakken ikke anmeldes til senere afhentning og bringes tilbage til en postbutik, registreres igen osv. Derudover har posten som regel mere med ud til virksomhederne. Det koster dem derfor mindre arbejdstid og ressourcer at bringe erhvervspakker ud :·) Vi tager i dag 32 kr. for en erhvervspakke og 48 kr. for en privatpakke - så det er da en forskel!
Mange hilsener Helle