Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS SELSKABER - en boble?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 14
Fra  SKALBERG SELSKABER ApS Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det helt nyfødte IVS (iværksætterselskab) byder allerede på udfordringer, som er ret overset i hele lovmaskinens brogede bearbejdning af "fantastiske" nye væksttiltag for dansk erhvervsliv. 

Man sammenligner modellen med lignende tiltag i andre lande som Norge og Tyskland. Symptomatisk for kvikke hurtige "det er en succes"-undersøgelse har man belejeligt "glemt" at vægte og nærlæse de forskelle der er så afgørende mellem landenes selskabslovgivning,for at kalde noget for "en succes". Ofte er disse succeshistorier godt fedtet ind i et politisk-populistisk billede hvor analyser med dybde og kompetent håndtering må vige pladsen for et jubelkorstog med vækst-messer, væksthuse, væksthjemmesider, vækstpakker skyder op alle vegne i en hast hvor omhu og ordentlig bearbejdning står i skyggen. Der mangler vi vækst!

Jeg har en lille anelse om at IVS efter 1-2 år kan risikere, at havne i rullestol på plejehjem sammen med det forjættede SMBA, som nu endegyldigt ikke længere kan registreres og som er sat i skammekrogen. 

At den digitale selvbetjeningsløsning ikke så dagens lys er rigtig godt i og med, at rigtig mange uforvarent kunne havne i en kapitaltabssituation i henhold til Selskabslovens bestemmelser, inden blækket er tørt på det nye registreringsbevis. Alle IVS-selskaber skal anmeldes til Erhvervsstyrelsen via blanket.

Begrænsning af den personlige hæftelse er sparket til hjørne da det er bankerne der i mange tilfælde vil bestemme farten. Den største udfordring er at få bankerne til at lave en erhvervskonto til et IVS selskab.

Jeg kan have mine betænkninger ved om IVS-modellen virkelig er brugbar i længden for den målgruppe den var tiltænkt.

Det er i hvert fald en broget start - det sidste iværksættere har brug for

Godt Nytår til alle

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)