Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til håndværkere - Google Adwords ?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Har vi nogle håndværkere herinde, som har erfaring med Google Adwords kampagner?

- Giver det ekstra kunder i butikken?

- Er det korrekt forstået, at man opsætter et max. budget, også får man klik (som koster X kr.)?

Alt i alt ønsker jeg at høre jeres erfaringer, inden jeg bruger en masse tid på det.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:55

Jeg har håndværkere i porteføljen og de har skam gavn af AdWords.

En kampagne kan sættes op på flere måder, men ja du bestemmer selv max. budget pr. dag og kan vælge at lade systemet sætte klikprisen eller selv gøre det.

Jeg vil anbefale dig at få hjælp til opsætningen første gang eller bruge et par timer på, at læse om hvordan systemet fungerer.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 23:18

Tak skal du have. 

Har været ved at kigge lidt på det. De søgeord, som jeg finder relevant for min virksomhed, koster ca. 10-20,- stk. Jeg kan læse, at man ofte regner med, at det er hver 30. som bliver kunde.

Dvs. at prisen, for denne kunde ender med at blive ca. 3-600,- - Det virker umiddelbart relativt dyrt, MEN er det korrekt forstået?

Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:18

Jeg er en dårlig repræsentant, da jeg ikke selv bruger Adwords.

Har dog prøvet det selv for flere år siden i ca. en måned. Og det var vel o.k. ??

Jeg "nøjes" alene med SEO, og "fordrer" også andre kon/kollegaer med mulige kunder.

En af dem en maler brugte i ca. 2 måneder for ca. 24.000 kr. uden at få nævneværdigt ud af det.

Ja du kan både sætte et dagligt max. budget, manuelt eller automatisk bud på de enkelte søgefraser.

Husk også at sætte geografiske kriterier på det. Ellers kommer du også til at skulle måske køre til Bornholm.

Husk også negative søgeord m.m. Hvis du f.eks. ikke vil findes på gratis elinstallation.

Det kunne være der på Amino kunne opstå nogle håndværkere eksperter indenfor Adwords ?? Wink Til at køre forskellige optimerede kampagner for os amatører

Held og lykke

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:22

Sten Krog:
hver 30. som bliver kunde.

Det tror jeg er højt sat. Snarere kun hver 50. kundemulighed.

Den klikpris du nævner lyder meget realistisk, hvis din kampage er rigtigt opsat.

Jeg tror du skal regne med omkring 1.000 kr. pr. kunde.Wink 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 23:25

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Jeg tror du skal regne med omkring 1.000 kr. pr. kunde.Wink 

Hej Ib

Ifølge min kugleramme, skal man da have et enormt marketings-budget, for at kunne bruge Adwords...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:38

Sten Krog:

Hej Ib

Ifølge min kugleramme, skal man da have et enormt marketings-budget, for at kunne bruge Adwords

Big Smile

Hej Sten !

Ja enormt ???

Lad os sige en kunde koster dig 1.000 kr. og giver en omsætning på 15.000 kr. er det iflg. min kugleramme 6,7 %.

Det er vel som sådan i orden til markedsføring, og du så hellere ikke bruger til andre, som f.eks. byggeportaler.

Disse bruger jo i rigt mål Adwords, og lader håndværkere betale det.

SEO som du sikkert også har hørt om er jo på længere sigt, og som udgangspunkt "gratis" (du skal jo selv eller andre, bruge tid på dette også )

Men jeg vil foreløbig hellere ligge her Råd & Mal  Nu skal jeg ”bare” have sat billede på igen fra Google+ på de enkelte søgeresultater.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:53

Hvis man springer over hvor gærdet er lavest og ikke sætter sig ind i hvordan AdWords fungerer, er det meget nemt at fyrer penge af på trafik, der ikke skaber omsætning.

Gøres det rigtigt, er det faktisk lidt en udfordring at tabe på systemet.

Humlen ligger i at måle på effektiviteten ved at anvende konverteringssporing.

Hvor mange kliks der skal til en konvertering / henvendelse er meget forskelligt fra niche til niche.

Jeg kører kampagner for kunder der betaler 3 kroner pr. klik og har en pris pr. henvendelse på under 30 kroner.

Det du skal være opmærksom på, er at estimatet 30 kroner pr. klik, ikke betyder du nødvendigvis ender så højt. Du kan vælge en lavere placering og en mere effektiv målretning, hvilket vil få klikprisen lavere.

Måling, tilretning, måling, mere tilretning - det er vejen frem.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:57

Jonas Jørgensen:
Måling, tilretning, måling, mere tilretning - det er vejen frem.
Yes

Wink

ja det er nok rigtigt.

Men konverteringer (her målt som henvendelser til håndværkeren, behøver ikke være det samme som en effektueret ordre) Wink hos håndværkeren

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 02:02

Nej bestemt ikke.

Det kan man også måle på.

Et excel ark med tidspunktet for henvendelsen (og navnet på den potentielle kunde) og det anvendte søgeudtryk sammenholdt med resultatet for henvendelsen, det er noget der virker.

Jeg har netop afsluttet en 30 dages test med den metode og det er ikke så ringe endda, som vi siger i Jylland.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)