Jeg har en ide - Ikke en ide til mig selv, for jeg hár opgivet for nu. Den er til dig, der leder efter noget nyt at starte op. - Jeg ved faktisk ikke engang rigtigt, om det findes i forvejen, but here goes... Jeg hørte for nyligt, at der faktisk findes flere B mennesker end A mennesker. Men samfundet er ikke "tilpasset os" der er B-mennesker. Jeg ved ikke med jer, men jeg brænder bla. for E-iværksætteri, fordi jeg har et ønske om at arbejde hjemmefra en dag. For jeg duer simpelthen ikke til A-ordningen. Jeg duer ikke til arbejdsmarkedet. Jeg duer ikke til et 8-16 job. - Og eftersom jeg fornemmer, at Amino er overvejende IT præget, så tror jeg også at mange af jer, ved hvad jeg mener :) Jeg passer ikke ind i rammerne, der er dikteret. Bestemte mødetider. En chef hængende over hovedet. - Tro mig, jeg har prøvet at fungere som A-menneske, det meste af mit liv. Det er endnu, i en alder af snart 30, stadig ikke lykkedes mig. Jeg mangler et sted, hvor jeg kan finde inspitation og ideer til mit B-liv. En side, hvor der udelukkende findes f.eks. jobopslag for B-mennesker. - Arbejd hjemmefra. (Med grundig gennemgang af hvert opslag, for at undgå scam) - Natarbejde job opslag - Info om uddannelser, der tillader arbejde hjemmefra. Og hvilke, der egner sig godt til selvstændigt arbejde. VUC på flex med fjernundervisning, er f.eks. en god måde at fuldføre en HF hjemmefra. Altså en side, der udelukkende henvender sig til B-mennesker, og hvordan man får et godt arbejdsliv, når man er "'en som mig". :) Web branchen er naturligvis et bud på selvstændigt hjemmearbejde. Det vidste jeg ikke, før jeg kom på Amino og begyndte at interessere mig for web. For her fik jeg "en åbenbaring". Endelig fandt jeg en hylde, der kunne passe til mig. Men sådan en uddannelse kræver også, at man møder klokken 8. Jeg har 2 børn, og det er helt umenneskeligt for mig at stå op kl 6, for at nå det hele. Samtidig er jeg ret "laid back" og jeg kan ikke finde rundt i vestens travle liv, hvor alt skal gå så stærkt som muligt. - Så lige nu er jeg faktisk sygemeldt, for at kunne få hjælp til, at arbejde med at få "en normal" hverdag, til at hænge sammen. Lære det, simpelthen. Men i processen har jeg så fundet ud af, at det hele bare er fordi ar jeg er B-menneske, ligesom overtallet af mennesker åbenbart genetisk er. - Vil du ikke lige lave dén side for mig, og så sende mig et link, når den er færdig. :P //Rikke
|
Måske en ide, til en webudviklende iværksætter :)
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)