Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En anderledes måde at gøre det på eller måske duer det ikke ? Hvad tænker du ?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 05:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,, ¨og tak

Ja jeg ved at onkel Hans,,, + dig er sprogmænd,,, men jeg er oppe imod, at alle vil have en dybere indsigt i hvad detaljerne går ud på frem for at se på det jeg skriver.

Givet at jeg ikke kan skrive en forståelig afhandling her.... men hvis man ikke kan se min vinkel kontra " 3 tilbud" ud fra det jeg skriver så er der noget galt...

Jeg sprørger blot om mit koncept ... er bedre,,, sjovere,,, set i forhold til 3 tilbud..

Jeg spørger ikke om mit koncept kan lade sig gøre,,, .. da dette er mit problem... - jeg spørger blot om mit projekt synes bedre,,, end 3 tilbud slagsen,,, da jeg tilbyder garantier,, og alle kan være med for 25-30 kr,,  og modsat 3 tilbud,, hvor du skal betale 10 til 20.000 uden garantier,, + at det er sjovere,,, og du kan være i online match med dine konkurrenter, - klart at det er sjovere end at afgive en iskold e-mail . 

Rasmus Fredslund.. kunne godt godt se det jeg skrev,,, og forstod,,, - mens andre vil ned i maskinrúmmet på et simpelt spørgsmål og det er pisse besærligt.. og driver alt ud hvor det ikke hører hjemme. 

Hvor svært kan det være ... at se eller bedømme disse forhold  op imod hinanden,,,  og nu er det en generel opsang og ikke møntet på dig Carsten, da du har en anden vinkel her,da du er den kreative,, på stort set alle emner her,,, på Amino.

Jeg kan godt forstå at at du som forbruger vil have noget at vælge imellem... og når det er sagt så har vi forbrugere meget lidt viden om hvilken producent som er bedst for os..  -  jeg gør det blot enkelt... ved at oplyse at jeg finder en producent som matcher dig .. og du sparer 15 eller 20 % så længe du benytter dig af denne,,,

Jeg er over i det mere hardcore,, som bla. hedder tag en beslutning,,  og i dette tilfælde skal en leverandør ikke vente på besked ,, eller ingen besked,,  -  leverandøren ved at opgaven er i hus,,, og kan begynde at servicerer sin kommende kunde,, på andre kanter,,,

Men generelt har brugere her på Amino svært ved at forstå spørgsmål...  med mindre de handler om øh..æh og æh.... - men er man super bevidst om sit produkt,, så går det galt... herinde..

Jeg ved godt at jeg beskriver  og beskriver,,, men som jeg nævnte ,, så forstod Rasmus Fredslund mig fuldt ud,,,  

Hilsen fra Henrik som havde en Gus Hansen dag,,

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:03

Jeg synes at det er spændende at du vil gå en anden vej end de eksisterende "3 tllbud". Jeg tror (uden at vide det), at mange virksomheder bruger meget tid på at give tilbud, uden at få reelle ordre ud af det. Hvis du, med din metode, kan gøre det mere sandsynligt for virksomhederne, at de får en ordre, tror jeg at du har har fat i noget.

Så giv den gas!

Mvh Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:49

Hvad med at prøve at lave en lille video, eller en grafik som hurtigt forklarer konceptet, det vil måske gøre det nemmere for folk at forstå konceptet. Jeg var selv nød til at læse beskrivelsen et par gange før jeg forstod det, og jeg har ellers spillet nok poker til at skulle kunne forstå det :)
Det behøver ikke være noget fint og fancy, bare sådan en hurtig gennemgang af systemet som viser interessenter hvad det går ud på.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:48

Carsten Jacobsen:
Så få evt. en sprogmand m/k, som eks. Hans, til at få konceptet til at fremstå knivskarpt, når du lancerer det.

Tak for henvisningen, Carsten.
Jeg er dog ret sikker på, at jeg ikke kan hjælpe Henrik, for han har jo selv alle svarene i forvejen.
De ting, som jeg med min middelmådige indsigt er i stand til at uddrage af Henriks oplæg, tager han jo alle mulige forbehold for, og han afviser pure, når man forsøger at synliggøre den skepsis, som nogle brugere og kunder kunne tænkes at have. I min verden er afdækning af mulig skepsis et væsentligt element i udviklingen af projekter, men Henrik arbejder tydeligvis efter helt andre metoder.
De metoder, som jeg arbejder efter, gør det umuligt at hjælpe folk, der reelt ikke ønsker hjælp.

Desuden har jeg på fornemmelsen, at Henrik allerede på forhånd har vidst, hvad forskellige aminoer ville svare, og at han har indpasset vores svar (sandsynligvis også de ord, som jeg sidder og skriver nu) i et snedigt spil, der til slut vil bringe Henrik en enestående succes.

Carsten Jacobsen:
Men ellers interessant, at du forsøger at angribe tilbudsgivning fra en ny vinkel.

Helt enig. Det er altid spændende, når nogen søger nye veje. Om Henriks nye vej er den rigtige vil tiden vise, hvis han vælger at realisere det.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:52

Henrik AP:
Jeg sprørger blot om mit koncept ... er bedre,,, sjovere,,, set i forhold til 3 tilbud..

Hvis det vitterlig er dit eneste spørgsmål, så skal du da få et konkret bud fra min side:

Nej - ud fra det, du har skrevet, tror jeg ikke, dit koncept er hverken bedre eller sjovere end det eksisterende. Jeg tror ikke, det vil få succes, med mindre man gennemarbejder det grundigt, og selv da er det min fornemmelse, at konceptet er for vanskeligt at forklare til at man kan få både tilbudsgivere og kunder til at gå med på ideen i et interessant, overskudsgivende omfang.

Men jeg håber da inderligt, at jeg tager fejl.

Venlig hilsen

Hans

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:43

Hej Henrik

Jeg tror du er ved at skyde dig selv i foden, med din Poker inspirerede tilbudsmodel. For 3 tilbud modellen og salg af leads er en super succesfuld forretningsmodel, hvis du har fundet et marked, der ikke er dækket og hvor der er en god margin imellem hvad du giver for leads og hvad du kan sælge dem for.

En leads baseret forretning, kræver primært to kompetencer, online markedsføring for at få leads og telefonsalg for at afsætte dem. Det er disse ting du skal fokuserer på, for hvis ikke forretningen har styr på det, ja så dør den.

Hvis du holder fokus på spændende poker-inspirerede prismodeller, og du ellers har fundet et godt marked, så vil der inden længe være nogen der starter en forretning, der meget hurtigt udkonkurrerer din.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 21:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes ikke ideen er helt tosset, dog synes jeg den bør finpudses lidt, for personligt ville jeg aldrig bare vælge den billigste, for det første er han nok ikke den bedste, for det andet vil han nok ikke prioterere, at komme og rette en evt. fejl ud, hvis han i forvejen har timeløn som en kineser.

Og som kunde vil jeg også have min ret til, at vælge hvilken leverandør jeg skal bruge.

Dog synes jeg, at den del med, at man kan betale et mindre beløb for, at give et pris overslag er en fantastisk ide, derefter synes jeg, at kunden kan vælge hvilke leverandører, der er interessante, at holde møde med.

Lige så vel som leverandøren skal kunne trykke Call/fold (kunne også være ja/nej) om de vil være med i næste runde, som kan være møde runden, denne runde kan så være lidt dyrere.

Når man så har været igennem første runde, kan man hurtigt se hvad kunden prioterere højest, pris/kvalitet/service osv.

Det vil sige, at hverken håndværkere eller kunde behøver, at spilde tid og ressourcer på et møde, alle kan se ender som et kaffe møde.

Bare lige min tanke

Mick Hansen
Www.salgssucces.com

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 03:36

Hej Peter

Jeg tvivler ikke på at du har ret ... eller delvis ret... i noget af det du nævner,, ud fra  som du ser det.

Men jeg kender målgruppen, som kan få bedre priser og ved hvordan jeg finder dem. Ved overordnet set at de ikke selv bare skifter leverandør ved blot at kunne spare 10 %, derfor er jeg oppe i den lidt tungere % skala..

Jeg ved at de ikke lader sig inspirrerer eller orker selv at gå igang med at finde en evt. ny leverandør... så det vil være ren telemarketing fra min side at finde opgaverne, som så tilbudsgivere kan spille " poker " om.. 

Jeg har et uhyre stort branche kendskab om målgruppens produkter og har erfaring med telemarketing i 4-5 års tid,,,  og da jeg ikke ringer for at sælge - men for at de kan spare... og jeg kan forklare dem, hvorfor de kan spare..  -  så har jeg vundet 80 % af mine opkald.

Omkring leads..som du nævner,, er det til brug for tilbudgiver eller til modtager.. ??

Er det rettet mod modtager af tilbud,,, så er det ikke brugbart her,, eller rettere unødvendigt,,  og  er det rettet mod tilbudsgiver,, så kan jeg kontakte hele branchen hurtigere end de vil finde mig.

Husk på at selvom du nævner at 3 tilbud er populært.. hvilket jeg også ved... så skal der hostes op med 10-20.000 kr... uden garanti for betaleren at få kunden, selvom denne kommer med billigste tilbud og kunden ved ikke om denne har fået en god pris,,  -  det er ren bluff

I min version er der garanti for ny kunde,,,, og for kunden, er der garanti for besparelse,, da jeg kender  deres pris via faktura,,  og i min version kan man vinde tilbudsgivningen ved  at være stratetisk smart...   og for at  deltage på en opgave kræves blot  kr. 25   -  mod kr. 10,000 til 20.000 uden garanti og uden egen indflydelse på at sikre opgaven,

Når det gælder min tænkte branche,, så kan der ikke komme nogen ind,,, hvis først jeg er der.... - men skal jeg overføre tanken til andre ... så kræves der andet,,, og her kan dine ord klart anvendes

Men igen må jeg stille spørgsmålet... da det er de,t som er det primære... vil en tilbudsgiver hellere betale disse 10.000 til 20.000 uden garanti for kunder selv med bedste tilbud.... imod mit som har garanti til en start omkosning på kr. 25 f.eks. og måske slut omkostning på kr. 200

Hilsen fra Henrik

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 03:58

Hej Mick og tak

Du sætter fokus på håndværkere,, så jeg vil give dig ret hele vejen igennem... men min tanke er ikke på håndværkere i den forstand,, og så havde jeg nok valgt en anden sammensætning.

I mit tænkte tilfælde er det om tilbagevendende opgaver som stort set er ens,,,  og kravet til tilbudsgiver, er en levering af en 100 % ens opgave og det er ikke svært...

At man er bundet til at vælge vinder,,, kan jeg godt forstå ikke er optimalt... men da dette er med tanke på tilbagevendene opgaver fra 1 til 11 gange om året,,,, så ser jeg ikke noget problem i at den kunde, som gerne vil spare evt, 20 % pr. gang afprøver.. og denne forpligtiger sig jo kun for at leverer en opgave,,, til vinderen,,,  og går det godt... så er begge tilfredse

Men dit input,,, gav mig lidt tanker på hvordan man kunne gribe evt. andre brancher ...  tak

Hilsen fra Henrik

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 04:08

Hej Rasmus..

Jo en video kunne være en god mulighed... og jeg ved godt at jeg er en dårlig starter,,, på nogle områder,,  og kan godt forstå at du lige måtte igennem  en gang eller to..  soory

Men dette var jo ikke for at få kunder men mere om, hvordan min tanke omkring at ændre "3 tilbud" monopol  og respons derpå--

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)