Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gået over til VSO - Hvordan "nulstiller" jeg korrekt min konto?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg benytter BillysBilling, og har brugt det de sidste par år med et enkeltmandsselskab. Men her pr. 1. januar er jeg gået over til VSO. Derfor har jeg overført alt overskud fra "firmakontoen" til min private konto, for at jeg starter her i 2014 med 0,- på kontoen, så det er lettere at styre mht. VSO.

Men inde i BillysBilling står min konto jo med de sidste par års omsætning. Hvordan får jeg nulstillet den korrekt i mit regnskab, så det starter fra 0? Fakturanummerne skal jo ikke nulstilles og startes fra 1. Kører stadig på samme CVR.

Ung iværksætter! Smile

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 16:18

Virksomhedsordningen er bare noget skatteteknisk man beslutter om man vil anvende når selvangivelsen skal skrives, der er ikke noget der skal  0 stilles, men det er rigtig man skal være mere omhyggelig med bogføringen privatdel må ikke sammenblandes, du skal starte med at lave en indskudskonto.

SKAT: Virksomhedsordningen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32

nicolai91:
Jeg benytter BillysBilling, og har brugt det de sidste par år med et enkeltmandsselskab. Men her pr. 1. januar er jeg gået over til VSO. Derfor har jeg overført alt overskud fra "firmakontoen" til min private konto, for at jeg starter her i 2014 med 0,- på kontoen, så det er lettere at styre mht. VSO.
Du skal ikke nulstille noget, men VSO er lidt kompliceret så fat en revisor der sætter dig rigtigt igang.

Den der med at du har overført overskud fra firma konto til privat konto stiller jo heller ikke noget i 0 som sådan det flytter bare fra bank til privat hævning og har jo intet med overskuddet i selve virksomheden at gøre - private hævninger påvirker intet i resultat og skat.

Det som står i banken er så heller ikke dit overskud normalt der kan jo være ubetalte regninger både ind og ud og der kan være til moms og meget andet, så pas på du ikke blander ting uheldigt

Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html om skat i personlig virksomhed og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html om VSO som ikke er ny virksomhed men helt samme der bare redegør for resultatet anderledes, via hæverækkefølgen. 

Du bør absolut lige tage hjælp inden du bare får lavet rod i Billys Billing og så du kommer godt igang med VSO for 2014 (eller for den sags skyld for 2013 hvis det kunne være vigtigt, det kan revisor også lige se på)

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:54

nicolai91:

Hej 

Men inde i BillysBilling står min konto jo med de sidste par års omsætning. Hvordan får jeg nulstillet den korrekt i mit regnskab, så det starter fra 0? Fakturanummerne skal jo ikke nulstilles og startes fra 1. Kører stadig på samme CVR.

Hej Nicolai

Du skal ikke gøre noget særligt i forbindelse med Virksomhedsskatteordningen f.s.v. angår dit løbende regnskab.

Du bør dog for en god ordens skyld med udgangspunkt i dit årsregnskab pr. 31/12-2013 få opgjort hhv. din "Indskudskonto", "Kapitalafkastgrundlag" og måske den vigtigste "Mellemregningskontoen" (Det virksomheden skylder dig ved indtrædelse i VSO).

Du skal derefter løbende styre dine private hævninger meget stramt, idet disse vil have en påvirkning på din slutskat for 2014 i forbindelse med opgørelsen af det "Opsparede overskud".

Til sidst skal jeg for en god ordens skyld bemærke, at Virksomhedsskatteordningen har størst fordel ved virksomhedsoverskud over grænsen for "Topskat". VSO kan dog også anvendes i forbindelse med SU-ydelser, idet det "Indkomst til virksomhedsbeskatning" (Opsparet overskud) ikke medregnes ved opgørelsen af SU-modtagerens personlige indkomst.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)