Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man godt trække fra i moms men stadig ikke opgive overskud?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige startet enkeltmandsvirksomhed og fået CVR.
Jeg regner med at omsætte for 0 kr i år, da jeg først skal have skub i det hele og have et lager og sådan.

Kan jeg godt opgive indkøb til at få momsen tilbage samtidig med at min virksomhed ikke tjener noget?

Altså, hvis jeg skriver 0 kr på forskudsopgørelsen, så skal jeg ikke ligge mere arbejde i det?

Mvh
Christian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo føre fuldt regnskab med alle skatte regler overholdt - gemme bilag og regnskab - drift og status i 5 år - men ja - hvis du driver seriøs virksomhed og ikke forkastes som det - så kan du sagtens ha underskud og få moms retur - men arbejdet er jo helt totalt det samme, regnskab, momsregnskab og alt, så i det ligger ingen forskel

Husk dit lager ikke er en omkostning - det er bare bytte af kontanter mod lagerværdi i status og giver ikke underskud i sig selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak skal du have.

Du kender vel ikke et sted hvor jeg kan få styr på HVAD jeg skal opgive og HVORDAN?
Jeg er lidt rundt på gulvet..

Vh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant problemstilling. Jeg kan desværre ikke hjælpe men har derimod et spørgsmål i samme stil og måske dette også kan være relevant.

Jeg driver  en enkelmandsvirksomhed på hobbyniveau i sit første år. Hvis jeg når grænsen på de 50.000kr i omsætning for momsindberetning vil jeg være svært tilfreds.

Men eftersom størstedelen af mine salg har været til kunder i USA, samt b2b salg indenfor EU. Det vil jo sige at de salg er ikke momsberettiget. Varen jeg sælger bliver produceret her i Danmark og den betaler jeg selvfølgelig moms på.

Hvis jeg ikke når grænsen på de 50.000kr. Burde jeg så alligevel indberette min moms, da jeg så får en god potion moms tilbage? Betaler mere i moms end jeg får ind salgsmoms.

Eller er det klogest at holde sig "under radaren" hvis man alligevel ikke når en omsætningen på 50.000kr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Goal2209:

Interessant problemstilling. Jeg kan desværre ikke hjælpe men har derimod et spørgsmål i samme stil og måske dette også kan være relevant.

Jeg driver  en enkelmandsvirksomhed på hobbyniveau i sit første år. Hvis jeg når grænsen på de 50.000kr i omsætning for momsindberetning vil jeg være svært tilfreds.

Men eftersom størstedelen af mine salg har været til kunder i USA, samt b2b salg indenfor EU. Det vil jo sige at de salg er ikke momsberettiget. Varen jeg sælger bliver produceret her i Danmark og den betaler jeg selvfølgelig moms på.

Hvis jeg ikke når grænsen på de 50.000kr. Burde jeg så alligevel indberette min moms, da jeg så får en god potion moms tilbage? Betaler mere i moms end jeg får ind salgsmoms.

Eller er det klogest at holde sig "under radaren" hvis man alligevel ikke når en omsætningen på 50.000kr?

Det lyder som om du spørger om du skal begå momssvindel og holde dig under radaren - Momssvindel - mener du vel ikke som spørgsmål i et seriøst forum?

Hvis du når 50.000 får du moms på hele din omsætning inden du registrerede dig. Hvis du leverer B2B inden for <EU skal du lave reverse charge moms og indberette moms per VAT nr du leverer til og ved salg til USA er det også momspligtigt - selv om du ikke lægger moms på, men angiver i momsrubrik C og du må slet ikke sælge til USA uden at være eksportregistreret som enkeltmands (dog godt uden at være momsreg hvis du virkeligt vil)

Med mindste risiko for at bryde 50 t ville jeg momsregistrere så snart du når 4000 kr salg per måned og så må du sætte dig meget mere ind i EU moms - moms uden for EU osv. Dertil kommer, at med salg til USA og EU som reverse charge moms burde det klart momsregistrere og få fradrag for købsmoms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har en omsætning der ligger tæt på de 50k og hovedparten er eksport..... Så er der vel en hvis fornuft i at lave en frivillig registrering for moms. Momsen er nu en direkte udgift.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)