Hej alle Aminoer, Først og fremmest godt nytår! Jeg håber der sidder et klogt hoved derude, som muligvis kan hjælpe mig. I sommers (starten af August) købte jeg et lille parti varer hos en grossist. Jeg er på deres mailing liste, og fik en mail om nogle varer jeg synes lød spændende. Jeg kontaktede dem og fik prisen af dem. Jeg spurgte om prisen var + fragt og moms (de er bosat i Tyskland). De skrev retur at jeg kunne overføre direkte til leverandøren, og på den måde ville jeg kunne spare momsen - Med egne ord : "Hvis du handler direkte ved vores leverandør, så kan de fixe det uden VAT. Hvordan fatter jeg ik', men muligheden er der og prisen er stadig den samme". Jeg har muligvis været blå-øjet, men i mine ører lød det fint at jeg ved blot at overføre til et andet konto nummer så ville jeg "spare" 25% - På daværende tidspunkt var jeg ikke momsregistreret. Beløbet var euro 800. Varerne kommer forholdsvis hurtigt efter pengene var overført - så langt så godt. MEN, desværre er varen ikke i den lovede stand. Der er tale om kopivarer eller 2. sortering (det var nogle t-shirts) - Hvilket der på intet tidspunkt er nævnt. Jeg henvender mig til firmaet i Tyskland, som siger jeg kan sende varerne til en ven/kammerat de har i Danmark, som så kan tage dem med retur til dem i Tyskland ved lejlighed - dette for at spare på forsendelsesomkostningerne. Jeg sender varerne med GLS, og kan se levering har fundet sted (mener slutningen af August). Pengene ville de sørge for blev indsat på min konto.... MEN jeg venter stadig.... Der er kommet så mange sindsyge undskyldninger, så jeg ville kunne får jer til at grine fra nu af og hele vejen igennem 2014 - Det er helt vildt. I skal sku have lidt af det - jeg lavede denne opgørelse over forløbet til dem efter ca. 40 mails frem og tilbage - Skrevet allerede tilbage i September : Quote :
1. Jeg bestiller nogle varer (OG SKAL SELVFØLGELIG BETALE PÅ FORHÅND!)
2. Jeg får kopi/2. sorteringsvarer.
3. Jeg skal sende varerne retur - Bliver dog ændret til en anden fyr i DK (OG SKAL SELVFØLGELIG SENDE VARERNE INDEN JEG HAR MODTAGET MINE EURO 800 RETUR!)
4. Jeg venter tålmodigt på pengene, da jeg gang på gang bliver lovet de er sendt..... Der sker ikke en skid....
5. Så har de "lige pludselig" sendt pengene til en forkert person..... Hold nu op for sa....
6. Rykker og rykker men denne person (hvis han findes) indbetaler ikke...
7. Nu er den stakkels person blevet syg og kan ikke overføre...
8. Desværre er denne person én ud af meget få mennesker i kongeriget Danmark, som ikke har netbank.... Stop nu....
9. Der bliver for jeg ved ikke hvilken gang lovet at pengene vil blive betalt - Nordea Mandag eller Tirsdag - Jeg har Danske Bank, så det kan tage 2 dage... Derfor skriver jeg idag Torsdag, hvor der som forventeligt stadig ikke er sket noget som helst.
Unquote.
Siden skulle en kammerat overføre istedet "for at få det ud af verden" - Så det blev vendt til en speciel gestus som de exceptionelt ville tilbyde mig. Men denne fyr var desværre i militæret, og han skulle på øvelse, men ville lige se om han kunne nå det inden, ellers ville han gøre det efterfølgende - men igen, stadig ingen penge, så det er lang øvelse de har sig - Godt man ikke er i rekrut Benjamin i det danske korps. Omkring starten af November er de så endeligt løbet tør for undskyldninger og er stoppet med at svare på mails og Skype. De har også skrevet ved tidligere lejlighed, at de ikke er involveret, da jeg sendte pengene direkte til deres leverandør. Det er også korrekt, men alt kommunikation er gået gennem dem - Jeg har kun overført til deres leverandør, hvis bank detaljer jeg fik af dem. Deres revisor har sagt de ikke skal føre overføre pengene til mig, da de regnskabsmæssigt ikke kan gøre det, da de ikke har haft indtægten i første omgang....!?!? Det er da vel noget sludder? Udover bare at blive ved med at skrive til dem, har jeg så noget at gøre. Tænkte på om jeg ville få noget ud af at overgive sagen til en advokat (har nogle gode kammerater som er advokater og ville være behjælpelige). Det er ikke så meget pengene, det er mere princippet og de ting de prøver at bilde mig ind. Så med denne lange lange mail, så kan jeg vel koge det ned til "har jeg loven på min side hvis jeg sender dem til advokat eller andet"? Rigtig god aften derude. Mvh
|
SFJ80:har jeg loven på min side hvis jeg sender dem til advokat eller andet"?
Men fordi du har det er det jo ikke ensbetydende med at du får dine penge. Da der var tale om et relativt lille beløb, er det ikke værd at kaste penge efter en dyr tysk advokat, da du ikke aner om skyldner kan betale. Tag oplevelsen som dyre lærepenge (desværre).