Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter under 18...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer!

Dette er mit første indlæg her i forum! Big Smile

Jeg har nu i længere tid siddet og smugkigget på diverse indlæg, og synes at siden er helt fantastisk!

Jeg er en ung fyr på 17 år, og mit primære spørgsmål er:

Hvad gjorde i før i blev 18, man siger jo at man er født til at være iværksætter? Wink 

Jeg kan simpelthen ikke vente med at komme igang!

Jeg har fået min far til at handle lidt aktier for mig engang i mellem o.s.v. men det er ikke helt nok..

Så hvad gjorde i af sjove ting dengang?

Mvh Peter Suhm

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 18:56

Hej Peter og velkommen til.

Jeg var langt over 30 før jeg 'tog springet'. Jeg gik blandt andet med aviser før jeg blev 18. Du kan måske lokke din far til at registre et firma, og evt. skrive under på aftaler mv. Derfor kan du jo godt stå for den daglige drift...

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 19:04

Hej jjam

Tak for dit svar!

Jeg håber på at "tage springet" lidt før hehe!

Farmand bliver (desværre!) nok lidt svær at overtale til at registrere et firma for mig... Han står allerede for al økonomi i min mors virksomhed, hvilket jeg tror er nok for ham :(.

Gik faktisk også med aviser da jeg var yngre, så fik jeg job i et supermarked og nu er jeg blevet ansat i et callcenter inde i Parken... Så har efterhånden fået lidt blod på tanden for at arbejde med handel!

Mvh Peter

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:16

Du er 17, der er kun et år til du kan registere din virksomhed.

Brug tiden på at tilegne dig mere viden, bygge dit netværk op og vær 110% klar når du går igang med virksomheden.

Det kan være hårdt at vente, men jeg ville ikke begynde at bøvle med en masse omveje for at kunne registrere virksomheden - Der er alligevel SÅ meget at lære før du starter op, som du sagtens kan lære uden at være decideret registreret som virksomhed.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 22:20

Hej Martin Tygsen

Det har du nok ret i!

Man kan også lære meget bare ved at følge med her på Amino!

Tak for rådet!

Mvh Peter 

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 19:06

Det har Martin helt ret i.

Jeg vil sige du er i en rigtig god position.  Brug det år til at forberede  alt det du kan, og det er faktisk nok det meste. Snak med folk om dine ideer, smid dem ud på Amino og få kritik af. Så kan du tilrette de ting du får at vide og dermed få et stærkt fundament for din fremtidige virksomhed. 

Brug det som et inspirationsår. Du kan hente mere af det på www.younginc.dk hvor du gratis kan læse vores iværksættermagasin, der netop henvender sig til unge mellem 15-20 år!

Dbh,

Mads

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:46

Peter, da jeg var 16-17 år drømte jeg også om mit eget firma. Der var ike noget jeg hellere ville end at kunne skrive "virksomhedsejer" på visitkortet. Men af forskellige årsager kom jeg først igang da jeg blev 18 med selve firmaet.

Som de andre foreslår, brug tiden til at blive bedre til det du vil starte, tjen nogle penge så du har noget at starte med, og etabler nogle af de kontakter du skal bruge. Så er du klar, når du bliver 18

Der er også masser af andre praktiske ting du kan begynde på, alt efter hvad det er for en virksomhedstype du vil starte. Lad i hvert fald være med at sætte dig ned og vente - gå igang med noget der kan føre dig tættere på dit mål

Og når du så bliver 18 skal du sikkert høre på en masse, der vil fortælle dig at det da er lidt tidligt at starte op ... skid på dem, og start! :)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:11

Mikkel deMib Svendsen:
Og når du så bliver 18 skal du sikkert høre på en masse, der vil fortælle dig at det da er lidt tidligt at starte op ... skid på dem, og start! :)

Jeg ville hellere sige - hør på dem, lyt til hvad de har at sige, men kør dit eget liv - Brænder du for at blive iværksætter og du føler tiden er rigtig så start op. Men det skader aldrig at høre på hvad andre har at sige, det kan jo være nogle har noget fornuftigt at sige som er værd at tænke over når man begiver sig ud i den dejlige verden som iværksætter.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 15:12

Hej allesammen

Tak for alle jeres svar!

Så er det vel bare at komme igang med forberedelses-fasen Wink

Mvh Peter

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 13:20
Hver ting til sin tid... Jeg synes ofte der bliver stillet helt forkert fokus på alder og iværksætteri. Synes det er så overhypet når folk kommer med deres historie om "jeg var iværksætter da jeg var 7, da jeg solgte grønsager til min mor" WHAT? Det ligger sig da langt mere op af nysgerrighed, som forhåbentlig alle sjæle har... Det er bare min mening..... find ud af hvad du vil, hvorfor og hvordan du kommer til at lave det du vil... kræver det iværksætteri, jamen så må det være vejen at gå :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)