Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af iværksætterselskab ikke muligt

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Fra  Matchy.dk IVS Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i dag forsøgt at oprette et iværksætterselskab via Erhvervsstyrelsens web-registrering. Dog kan jeg ikke finde virksomhedformen derinde. Kun "de normale". Er der nogen der succesfuldt har registreret et IVS?

På forhånd tak. Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 22:35

De kan bare deres ting derinde i bureaukratiet...

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 117
Fra  FCIC Consulting Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Dennis

Jeg er selv ved at oprette et IVS - det gør jeg igennem firmaet selskabsreg.dk

Det er sådan at Erhvervs & Selskabsstyrelsen har besluttet at denne type selskaber kun kan oprettes manuelt. De stiller ikke online registrering til rådighed.

Det er desværre den tunge vej, men jeg vil gerne anbefale selskabsreg.dk - de er billige og ordner alt papir- og registreringsarbejdet.

Hilsen

Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FCIC Consulting:

Hej Dennis

Jeg er selv ved at oprette et IVS - det gør jeg igennem firmaet selskabsreg.dk

Det er sådan at Erhvervs & Selskabsstyrelsen har besluttet at denne type selskaber kun kan oprettes manuelt. De stiller ikke online registrering til rådighed.

Det er desværre den tunge vej, men jeg vil gerne anbefale selskabsreg.dk - de er billige og ordner alt papir- og registreringsarbejdet.

Hilsen

Henrik

Hvorfor dog betale for det, når det kan gøres stort set uden omkostninger ved hjælp af Erhvervsstyrelsens vejledninger, herunder den såkaldte "Egen-erklæring", hvis kapitalen er mindre end kr. 25.000.

Gebyret er jo ens for alle, ialt kr. 670,00 til Erhvervsstyrelsen.

Tonny

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 117
Fra  FCIC Consulting Skrevet kl. 22:48

Hej Tonny

Det er der flere årsager til, advokaten bidrager b.la. med Direktørkontrakter, Vedtægter, Stiftelsesdokumenter samt rådgivning om lovformelige fordele ved dannelsen af selskabet og det kun for små kr. 1.600 inkl moms.

Man kan selvfølgelig bruge meget værdifuld tid på selv at ordne disse ting, men jeg vælger at tjene mange penge ved at bruge min tid til det jeg er god til.

VHBig Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

FCIC Consulting:

Hej Tonny

Det er der flere årsager til, advokaten bidrager b.la. med Direktørkontrakter, Vedtægter, Stiftelsesdokumenter samt rådgivning om lovformelige fordele ved dannelsen af selskabet og det kun for små kr. 1.600 inkl moms.

Man kan selvfølgelig bruge meget værdifuld tid på selv at ordne disse ting, men jeg vælger at tjene mange penge ved at bruge min tid til det jeg er god til.

VHBig Smile

Både og -Det fremgik dog ikke af dit tidligere indlæg.

Hvorvidt dette så overhovedet kan betales sig i forbindelse med et IVS (Enkeltmandsfirma efter selskabslovens bestemmelser) er så en vurdering, idet langt de fleste vil kunne klare sig med standardvedtægter og stiftelsesdokumenter. Herudover vil der ofte være tale om eneejer selskaber (IVS).

Jeg er stadig af den opfattelse, at IVS er et misfoster, som på sigt bliver overordentlig omkostningstung ligesom selskabsformen absolut ikke gavner iværksætteren.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04

Helt enig Tonny. Selv om du som revisor burde være glad for denne skjulte statsstøtte.Big Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:05

Henrik Koudahl:

Helt enig Tonny. Selv om du som revisor burde være glad for denne skjulte statsstøtte.Big Smile

Tja, den skjulte statstøtte skulle så være at oppebære et honorar for en stiftelse af selskabet, som jeg iøvrigt flere steder ser annonceret helt ned til kr. 995,00 hos forskellige advokater og lignende udbydere.

Det er jo virkelig underligt, især de advokater som udbyder selskabsstiftelser til denne pris, idet de umuligt kan overholde bestemmelserne i "Hvidvaskloven", som faktisk kræver billedlegitimation og indestår for, at stifteren også er den, som vedkommende udgiver sig, hvilket vel ikke kan ske uden et personligt møde....

Jeg har da haft flere henvendelser omkring IVS, men efter en redegørelse om forholdene, så er de fleste meget overbeviste om, at de reelt kan tage skridtet og stifte et ApS med kr. 50.000 og dermed have sparet en ikke uvæsentlig del af omkostningerne ved et IVS.

Jeg anbefaler derfor også, at ved handel med de fremtidige IVS'er, så bør man som kreditor/leverandør kræve forudbetaling for ydelsen/varen eller alternativt en personlig hæftelse fra kapitalejeren. Dette bevirker i givet fald, at kapitalejeren i et IVS er lige så dårligt, eller godt, stillet som ved en enkeltmandsvirksomhed. Forskellen vil reelt være, at IVS skal aflægge årsregnskab efter Årsregnskabslovens og Selskabslovens bestemmelser, ligesom eventuelle aktionærlån vil blive straffet.

Jeg kan ikke se fordelene ved et IVS. 

Ikke mere "brok" herfra i aften/natSleep

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32

Tonny Skov Pedersen:
Forskellen vil reelt være, at IVS skal aflægge årsregnskab efter Årsregnskabslovens og Selskabslovens bestemmelser, ligesom eventuelle aktionærlån vil blive straffet
og nok så vigtigt- evt underskud i start år osv skal fremføres og kan først bruges ved senere overskud i IVS hvor det i personlig virksomhed kan fratrækkes personlig indkomst + resultatet er offentligt

ok  - ikke mere brok

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)