Helt enig Tonny. Selv om du som revisor burde være glad for denne skjulte statsstøtte.
Tja, den skjulte statstøtte skulle så være at oppebære et honorar for en stiftelse af selskabet, som jeg iøvrigt flere steder ser annonceret helt ned til kr. 995,00 hos forskellige advokater og lignende udbydere.
Det er jo virkelig underligt, især de advokater som udbyder selskabsstiftelser til denne pris, idet de umuligt kan overholde bestemmelserne i "Hvidvaskloven", som faktisk kræver billedlegitimation og indestår for, at stifteren også er den, som vedkommende udgiver sig, hvilket vel ikke kan ske uden et personligt møde....
Jeg har da haft flere henvendelser omkring IVS, men efter en redegørelse om forholdene, så er de fleste meget overbeviste om, at de reelt kan tage skridtet og stifte et ApS med kr. 50.000 og dermed have sparet en ikke uvæsentlig del af omkostningerne ved et IVS.
Jeg anbefaler derfor også, at ved handel med de fremtidige IVS'er, så bør man som kreditor/leverandør kræve forudbetaling for ydelsen/varen eller alternativt en personlig hæftelse fra kapitalejeren. Dette bevirker i givet fald, at kapitalejeren i et IVS er lige så dårligt, eller godt, stillet som ved en enkeltmandsvirksomhed. Forskellen vil reelt være, at IVS skal aflægge årsregnskab efter Årsregnskabslovens og Selskabslovens bestemmelser, ligesom eventuelle aktionærlån vil blive straffet.
Jeg kan ikke se fordelene ved et IVS.
Ikke mere "brok" herfra i aften/nat
Tonny